Toon posts:

42" LCD-TV Sharp, LG of Philips budget €600,-

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe tv te gaan kopen. Ik heb al besloten dat ik voor een 42" wil gaan. Nu is mijn oog gevallen op 3 tv's van 3 verschillende merken. De tv moet sowieso Full HD zijn en niet meer dan €600,- kosten. Ben niet van plan bij een internetwinkel te bestellen maar gewoon bij BCC, Block of Scheer & Foppen oid.

De tv's waar ik tussen twijfel zijn deze:

Philips 42PFL3604/12 (bij Block €599,-)
Sharp LC42SB55E (bij Block €599,-)
LG 42LF2500 (bij BCC €599,-)

Nu heb ik ook al wel eens gehoord en gelezen dat je niet zomaar de specificaties moet geloven, omdat deze vaak per fabrikant verschillend worden gemeten met verschillende technieken etc. (bijvoorbeeld bij het meten van het contrast en responstijd als ik het goed heb) Anders zou het kiezen al iets makkelijker worden.

Toch zet ik hier de specificaties even neer zoals ik ze op internet gevonden heb.

Philips 42PFL3604/12
500 cd/m2
5 ms
24p
dyn. contrast 30.000:1
2x HDMI

Sharp LC42SB55E
500 cd/m2
6 ms
24p
dyn. contrast 10.000:1
3x HDMI

LG 42LF2500
500 cd/m2
5ms
24p
dyn. contrast 50.000:1
2x HDMI

Het schijnt dat Sharp een heel goed merk is (niet dat de andere slecht zijn), maar als ik dus naar de specificaties kijk lijkt dat niet zo. (maar zoals ik al heb gezegd zijn deze dus niet altijd even betrouwbaar... ... ...)

Waarschijnlijk wil ik ook mijn xbox 360 gaan aansluiten op mijn tv. (niet noodzakelijk want ik heb ook een Samsung T240 die nu aangesloten zit op xbox en pc). Maar voor games moet bijvoorbeeld de responstijd niet te hoog zijn. Nu weet ik niet precies of je veel merkt tussen bijvoorbeeld 3 ms of 6 maar goed.

Verder kijk ik ook veel film en series etc. en ook regelmatig voetbal (mocht dit nog van belang zijn).

Het is misschien ook opgevallen dat er geen 100 hz tv tussen zit. Dit omdat dit mij niet noodzakelijk lijkt. Verder kost zo'n tv ook meer. Of zou een kleiner formaat moeten nemen, maar mijn voorkeur gaat uit naar 42". De kijkafstand bedraagt zo'n 3 meter. Misschien lijkt dit weinig (weet niet zeker) maar uit ervaring bij andere mensen thuis blijkt dat ik gewoon lekker tv kan kijken van zo'n afstand op zo'n groot scherm. De niet al te grootte kijkafstand is ook een reden om Full HD te nemen omdat dit vooral op een kortere afstand merkbaar is in vergelijking tot HD Ready.

Nu hoop ik dus dat iemand ervaring of iets dergelijks heb met (een van) deze tv('s) en mij kan helpen met het kiezen van een tv.

Bvd.

Sjakiesjaak

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 18:51 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 21:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica