[win7] reageert niet op mce remote rc6

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP tx2550ed laptop en hierop in eerste instantie Windows 7 rc en nu windows 7 officieel geinstalleerd. Nou is er bij deze laptop een kleine afstandsbediening geleverd die je in het expresscard slot kunt opbergen.
In het begin na de installatie van win7 rc werkte het prima, ik kon gewoon de laptop aanzetten, het geluid bedienen, media center starten etc. Maar sinds 2 weken reageert windows niet meer op de remote ook niet na de upgrade gisteren. Batterij van de remote al vervangen, ook al een andere remote van pinnacle geprobeerd waar hij voorheen ook prima op reageerde werkt ook niet meer.
Ik kan wel de laptop aanzetten met de remote en vervolgens reageert de laptop ook nog in het bootmenu, maar in windows geen reactie.

Ik heb gekeken op de site van HP, maar het enige wat mij doet vermoeden aan drivers die er te downloaden zijn is de "ENE CIR Receiver Driver for Microsoft Windows 7" deze is bijgewerkt, maar geen verschil. Ook zie ik nog in de apparaatlijst een ehome ir receiver staan, de driver hiervan is nog van 2006 van microsoft, maar ik heb geen nieuwere kunnen vinden.
Ik kwam op internet tegen dat je met de tool Tweakmc nog instellingen kunt doen om dat remote aan te zetten, maar dat stond als ingeschakeld volgens het programma.

Iemand nog tips waar ik de oorzaak van dit probleem kan zoeken en oplossen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wellicht muis, touchpad of keyboard drivers geupdate? met laptops met van die hotkey drivers plus driver voor de touchpad, muisclit en ht hele regiment knoppen dat daarbij hoort en dan nog de overige hardware switches op de zijkanten kun je nog wel eens tegen conflictjes oplopen.

Het hele riedeltje uninstallen en dan , in volgorde, tobo + hotkeys, muis +touchpad, en RC installeren kon op zich wel eens helpen. (of in een andere volgorde - dat is tenslotte altijd de vraag :+ )