Toon posts:

Humax decoder geeft geen geluid op home cinema via S/PDIF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn decoder ( humax 9200c).........uitgang s/pdif.

Mijn home cinema ( ht-db1250, samsung).......ingang optical.

Ik heb een optische kabel aangeslote, geen geluid.

Mijn oude decoder......uitgang optical, wel geluid.

Wat doe ik verkeerd

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Ja dan zul je toch echt met meer info moeten komen.. we zijn niet helderziend hier.

Misschien moet je in de setup van je decoder de digitale uitgang inschakelen? Kijk eens in de handleiding van dat ding ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Optisch uit moet prima kunnen met de humax 9200C. Heb het zelf ook een tijd zo gedaan.
Het staat me bij dat je dan wel even in het instellingen menu van de humax moet duiken, daar kan je de manier waarop je het geluid uitstuurt veranderen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als eerste een titelfix, want de vorige ging echt nergens over met al die punten en het dekte de lading ook niet zo goed naar mijn inziens.

Overigens moet er ook wel wat meer inzet komen als het gaat om wat er al geprobeerd is. Zoals hierboven aangegeven moet je dus eerst in het menu van de Humax 9200c de audio-out op S/PDIF zetten.

Dus is dat gedaan? Heb je dan wel geluid of nog steeds niet? Etc.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry voor de korte uitleg,

Mijn instellingen staan in mijn humax al op dolbly digital ( je kan hem ook op pcm zetten ) ( deze optie zit onder taal )

Ik vindt het echt raar want mijnn oude decodertje doet het prima erop ( heb het zonet nog getest )

Daar staat ook op optical, en op die nieuwe decoder staat s/pdif.

Mischien handig om te weten ik moest uit de decoder een zwart plugje trekken, om bij de straal te komen, en die oude decoder heeft een ''luikje''

Home Cinema is net nieuw trouwens, en de decoder ook. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 19:09 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Zet hem eens op PCM. De SD zenders hebben geen dolby digital, en dan heb je als resultaat geen geluid.
Dus probeer het nog eens op pcm. Volume van de humax via de afstand bediening even verhogen tot de max.. en probeer het dan nog eens.

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 11:03

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Hier exact 't zelfde probleem : audio prioriteit staat op PCM, maar nul signaal op S/PDIF.
Betreft hier overigens Ziggo, misschien dat dát de oorzaak is?

-edit-
Zojuist extra test gedaan: ARD aangezet, programma mét Dolby Digital stream.
1 Kies op de Humax voor de DD audio stream, kies op de versterker voor de analoge input : geen geluid (logisch)
2 Kies op de Humax voor de DD audio stream, kies op de versterker voor de digitale input : geen geluid (niet logisch!)
3 Kies op de Humax voor de stereo audio stream, kies op de versterker voor de digitale input: geen geluid. (gedeeltelijk logisch)
4 Kies op de Humax voor de stereo audio stream, kies op de versterker voor de analoge input: geluid (logisch)

Conclusies:
de Humax verstuurt een stereo signaal in elk geval niet via de optische uitgang. (Scenario 4)
de Humax lijkt een DD signaal te versturen, maar de versterker is van mening dat er niets binnenkomt...

[ Voor 71% gewijzigd door MarcelG op 21-12-2009 20:27 . Reden: extra info ]

Pagina: 1