Toon posts:

Teles ISDN modem problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:'( 't Is weer zover.
Ik moest wat doen aan mijn modem (voor Girotel naast een miniport driver ook het v.120 modem type installeren) en dus moesten er weer drivers geinstalleerd worden.

Had daar in het verleden al slechte ervaringen mee en begon dus met tegenzin!

Alles lijkt goed te gaan, totdat je op het punt komt dat de Add New Hardware wizard de resources wil toewijzen.
Dan komt W98SE met de melding : Sgserv95 caused invalid page fault in module Kernel32.dll at enzovoort...

I/O en Interupt worden wel toegewezen, maar na reboot is er toch een probleem.

Er verschijnt een boodschap dat er iets mis zou zijn met de interupttoewijzing (10 in mijn geval). Maar als ik in System Properties kijk, waar de Teles ISDN adapter inderdaad met een geel uitroepteken vermeld staat, is er geen enkel resource conflict. Wel een code 10 foutmelding: of apparaat is niet aanwezig (is niet waar dus) werkt niet naar behoren (was tot deze nieuwe installatie probleemloos) of alle drivers zijn niet geinstalleerd (ik heb gewoon de Powerpack 5.0i installatie gedaan).

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik kan doen om e.e.a. weer werkend te krijgen?

Verwijderd

[niet dat je er wat aan hebt, maar toch]
bij mij was het altijd zo dat ik ook een nietwerkende ISDN modem had.. Dan liet ik hem er maar lekker inzitten, en na een maand;
'hmm, laat ik het nog es proberen'
En toen deetie het altijd weer.

Gelukkig heb ik nu kabel.. :)
[/niet dat je er wat aan hebt, maar toch]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53
"Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn"
Je hebt een Teles ISDN kaart, dat is het probleem;)
"en wat ik kan doen om e.e.a. weer werkend te krijgen?"
Een andere kaart kopen;)
Ik heb zelf ook een Teles ISDN kaart, en die dingen zijn zo gigantisch kut. Ben er soms hele dagen mee bezig geweest om het soms werkend of soms zelfs nog steeds niet werkend te krijgen:(
Koop voor een paar tientjes een andere!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Een ISDN-kaart is geen modem ;)

Teles werkt niet onder WIN98se, tenzij je de nieuwe drivers hebt.
Moet je even op de website kijken of ze daar beschikbaar zijn.

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
gewoon heel simpel gewoon een e-tech dolphin kopen kost 80 piek

dan heb je tenminste wat

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Haal nou gewoon 'n Eicon-kaartje, dat is echt goed voor je humeur :). Ik heb ook 'n Teles-kaart gehad en eerst met alle geweld aan de gang willen krijgen, en steeds weer ander gesodemieter |:(. Toen gewoon 'n Eicon Diva ISA gehaald, die Teles eruitgehaald en gewoon in 1x werken. Ik was diep onder de indruk toen :).
De Teles heb ik weggemikt.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik heb ook eerst een teles gehad. En op het laats was ik het gekloot met dat ding zo zat dat ik hem eruitgerukt heb en een dynalink heb gehaald.
Dat is het beste dat je volgens mij kunt doen : weggooien die teleskaart

Verwijderd

Ik heb al jaren de Teles ISDN 16.3 BRI en weinig problemen gehad.

Ook voor Girotel heb ik weinig problemen gehad.
De problemen die ik had kwamen voort uit een patch/update van Teles zelf.

Girotel staat bij mij ingesteld op 'Teles CompuServe Modem' en dat werkt. (ik heb geen flauw idee hoe die er in komt, maar waarom moeilijk doen als het werkt?)

Het enige wat ik moet installeren als ik weer eens format c:\ heb gedaan, is de laatste driver voor die Teles kaart.
suc6.
Pagina: 1