Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34
Afgelopen week werd mijn vader gebeld op de vaste telefoonaansluiting (kpn).
De mevrouw aan de lijn vertelde (nerveus) dat ze namens KPN belde, en dat ze kon vertellen dat KPN het abonnementsgeld voor het basis-abonnement binnenkort verlaagd, en dat een deel ten goede zou komen aan het Wilhelminafonds. Om deze verlaging mogelijk te maken wou ze van mijn vader zijn, adres, postcode geboortedatum e.d. weten.
Toen mijn vader opmerkte dat KPN die al wel zou hebben, zei deze mevrouw dat ze die niet heel eenvoudig via een druk op de knop kon opvragen en dat hij deze toch echt op moest noemen. Mijn vader deed wat gevraagd werd, (zijn n.a.w. gegevens staan toch openbaar in de telefoongids). Als laatste had deze mevrouw ook zijn bankrekeningnummer nodig. Toen mijn vader deze weigerde te geven werd de verbinding verbroken.

Nou heb ik even zitten googlelen, en kom geen recente berichten tegen van een soortgelijke oplichtingsmethoden
Het verhaal echter (verlaging abonnementskosten, wilhelminafonds) kom ik echter ook nergens tegen.
Mensen die dit recentelijk ook mee hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik heb hier nog nóóit van gehoord en ik heb al wat telefoontjes van KPN gehad...

Edit: http://www.kwfkankerbestr...jectid=16742&itemid=17009

Dit is het enige wat ik vind en dat komt er niet eens bij in de buurt. Erg raar verhaal.

[ Voor 52% gewijzigd door Jejking op 23-10-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12

Praetextatus

the dutch_paki

doet mij denken aan t bedrijf Pretium :)
google er op los zou ik zeggen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik zou gewoon KPN terugbellen en vragen of het echt waar is en hopen dat je niet diezelfde persoon aan de lijn krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb hem al gevraagd om het verhaal te verifiëren bij KPN zelf. Als hij dit niet doet, dan zal ik zelf wel even bellen. Lijkt me wel dat dit een scam is. Zeker gezien het feit dat deze mevrouw ophing toen er geweigerd werd een bankrekeningnummer te geven. Maar ik ben dan toch wel benieuwd wie er achter zit.

Ik zie trouwens dat dit topic hier niet hoort, heb al een move aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nou ja, het hoeft geen scam te zijn...

Zeer waarschijnlijk is het verhaal ook niet compleet van je vader, dus wellicht dat het gewoon een andere telecom aanbieder is die je gratis en voor niets overzet van KPN naar <insert-telecom-company> :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Daar zit zeker wat in, en heb hem dat ook gevraagd.
Ze hebben echt gezegd dat ze van KPN waren, daar heeft hij nog expliciet naar gevraagd.
Maar ben wel benieuwd welk bedrijf hun medewerkers opdraagt te liegen.

Telemarketing heeft hij dankzij het info-filter vrijwel nooit last van.
Misschien de boel nog eens definitief aanmelden bij het bel-me-niet-register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afgelopen maandag soortgelijke aan de telefoon gehad, ik had trouwens een man die mij iets te enthousiant klonk. Echter mijn versie was dat wij al XX jaren abbonnee waren dat zij korting op langlopende abbonnementen gingen afgeven. Was echt een superactie, bla bla, 1 van de eerste 1000.

edit, bedenk me nu ook, kan me heel die naam niet herinneren hoe hij zich voorstelde. Werd wel het woord KPN in gebruikt, maar in een langer verband (namens? via?)

Waarop ik simpel zeg, stuur het maar op en dan kijk ik er wel naar.

Dat kon niet, was een actie die enkel telefonisch kon worden afgesloten, ik vroeg hier gelijk achteraan om welk 'bedrag' het zou gaan. Dat kon hij niet direct zien, hij had enkel wat gegevens nodig. Ik vroeg hem nog welke gegevens, kwam hetzelfde verhaaltje, NAW en bankrekening. Toen ging bij mij rood licht branden, netjes gezegt: Leuk, maar die gegevens hebben jullie al. Is het een aanbod, stuur het maar op en ik kijk er naar, verder vind ik het best.

Maar nee, was echt niet mogelijk, omdat het zo'n bijzondere aanbieding was. Toen simpel gedaan: dan hoeft het niet. Verder nog wat? Ik heb het druk. Meneer wilde WEER het verhaal beginnen, onderbroken met 'fijne avond verder' en opgehangen.

Weet niet of het soortgelijke is, maar laat ik het even delen :) M'n ouders weten al jaren dat ze _nooit_ wat ooit telefonisch bevestigen (gegevens, bankrek, whatever), dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 23-10-2009 16:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:24

ALF

Mijn pa heeft eens een keer een Engelstalige persoon aan de lijn gehad. Ze hadden een reis met een cruiseschip gewonnen, fijn adres gegevens wilde ze hebben en naam, allemaal prima.

Toen vroegen ze ineens naar de creditcard gegevens, uh... denk het niet.. Het was toch gratis vroeg mijn pa nog, tuut...tuut...tuut. Er werd opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

job schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:50:
Daar zit zeker wat in, en heb hem dat ook gevraagd.
Ze hebben echt gezegd dat ze van KPN waren, daar heeft hij nog expliciet naar gevraagd.
Maar ben wel benieuwd welk bedrijf hun medewerkers opdraagt te liegen.

Telemarketing heeft hij dankzij het info-filter vrijwel nooit last van.
Misschien de boel nog eens definitief aanmelden bij het bel-me-niet-register.
Van of namens KPN? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:17

Reptile209

- gers -

Of nog smeriger: ik bel u via KPN, hoef je alleen een telefoonaansluiting van KPN voor te hebben en dan je liegt je niet eens...

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Maakt mij weinig uit. Het blijft oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

job schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

Maakt mij weinig uit. Het blijft oplichting.
Als ik het goed lees, zie ik dat Pretium gewoon op 't netwerk van KPN opereert, dus dan klopt 't natuurlijk wel :)

Pagina: 1