[Windows 7] OEM of upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:14
Hallo,
Ik heb nu Vista Home Premium 64 bits. Ik vroeg me af wat verstandiger is om te doen:
Een Windows 7 Home Premium upgrade kopen twv €119,- of een Windows 7 Home Premium 64 bits OEM kopen twv €90,-? Overigens heb ik mijn Vista een half jaar geleden ook als OEM gekocht.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door -Edwin- op 23-10-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

in dit topic geef je aan dat het onzinnig is om een nieuw topic te openen. Dus waarom dan toch?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
DarkSide schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:02:
in dit topic geef je aan dat het onzinnig is om een nieuw topic te openen. Dus waarom dan toch?
Omdat ik daarna dacht dat jullie het juist erg vonden dat ik in andermans topic een vraag had gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Persoonlijk heb ik liever een OEM. Maar officieel schijnt deze niet geleverd te mogen worden zonder nieuwe PC. De OEM is PC gebonden. Maar ervaring leert dat het wel degelijk kan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nu hoor ik wel tegenstrijdige verhalen: de één zegt dat je het wel op een nieuw systeem kan installeren en de ander zegt van niet. Op zich maakt het niet veel meer uit, aangezien mijn Vista al een OEM is. Maar ik zou dit toch graag willen weten. Bovendien zijn er genoeg plaatsen die wel een OEM verkopen, zelfs Mycom verkocht mij er één:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

OEM kan je altijd installeren. De vraag is, er loopt hier ook een topic over, of het legaal is. Officieel is een OEM voor systeembouwers en niet voor hobbyisten. En dient deze gekoppeld aan een PC te worden. Met een OEM sticker.
Nu is de vraag kan je niet zelf systeembouwer zijn? Volgens MS mag dit niet, of je moet de PC doorverkopen.
Het is een beetje een grijs gebied.
Tot nu toe heb ik gewoon OEM versies geinstalleerd en ook overgeheveld naar een nieuwe PC. Even MS opbellen voor nieuwe activatie. En voila, werken.
Wie weet gaat MS in de toekomst met Win7 hier wel strenger mee overweg. Maar denk dat je makkelijk een OEM kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Dus ik zou niet een OEM kunnen overhevelen naar een andere pc met dezelfde activatiecode? Ik denk dat ik wel voor een OEM ga trouwens, want mijn Vista is ook OEM, dus met een upgrade verandert er ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

- never mind, ik ben blijkbaar niet goed geïnformeerd :P -

[ Voor 91% gewijzigd door NNF op 23-10-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Oh oke :)

[ Voor 98% gewijzigd door -Edwin- op 23-10-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister Win7 Ultimate gekocht en ik dacht dat dit maar op 1 pc geinstaleerd kon worden.Het progje Aida32 geeft aan dat het een OEM is maar ik dacht ik probeer het toch.Ik heb diezelfde OEM en zelfde key geinstaleerd op de PC van me vriendin en wonderwaar met dezelfde key geactiveerd en tis een totaal andere PC.Nou dat was gelukt dacht ik probeer het ook op me laptop en ook deze kon ik activeren dus heb nu 3 verschillende PC op Win7 Ultimate NL draaien met 1 en dezelfde key.Is dit een fout van Microsoft???

PS : Alle 3 de totaal verschillende machines zijn voorzien van een clean instal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:05:
Ik heb gister Win7 Ultimate gekocht en ik dacht dat dit maar op 1 pc geinstaleerd kon worden.Het progje Aida32 geeft aan dat het een OEM is maar ik dacht ik probeer het toch.Ik heb diezelfde OEM en zelfde key geinstaleerd op de PC van me vriendin en wonderwaar met dezelfde key geactiveerd en tis een totaal andere PC.Nou dat was gelukt dacht ik probeer het ook op me laptop en ook deze kon ik activeren dus heb nu 3 verschillende PC op Win7 Ultimate NL draaien met 1 en dezelfde key.Is dit een fout van Microsoft???

PS : Alle 3 de totaal verschillende machines zijn voorzien van een clean instal.
Volgens mij zul je binnen een paar weken erachter komen dat je niet meer kunt updaten ;)
Trouwens, mijn bedoeling is ook helemaal niet op meerdere pc's tegelijk installeren hoor, maar stel dat ik van pc verander (wat wel even zal duren, deze is pas half jaar oud).

[ Voor 9% gewijzigd door -Edwin- op 23-10-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik winver doe op alle 3 de machines die allen een verschillende computernamen hebben staat er geregistreerd op betreffende naam en geen verloopdatum.Doe ik rechtermuisknop op Deze Computer staat ook bij alle 3 dat ie is geactiveerd.Dit is gewoon Win 7 Ultimate NL die ik bij Dixons heb gekocht en zegt bij alle 3 de PC's dat ie legetiem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:13:
Als ik winver doe op alle 3 de machines die allen een verschillende computernamen hebben staat er geregistreerd op betreffende naam en geen verloopdatum.Doe ik rechtermuisknop op Deze Computer staat ook bij alle 3 dat ie is geactiveerd.Dit is gewoon Win 7 Ultimate NL die ik bij Dixons heb gekocht en zegt bij alle 3 de PC's dat ie legetiem is.
Ja, oke. Maar in werkelijkheid heb je bij Dixons 1 licentie gekocht toch? Ik denk dat het systeem pas later ontdekt dat er meerdere pc's zijn met dezelfde serials, en zoniet dan heb je geluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik dan.Heb maar 1 licentie gekocht maar kreeg vanacht om 03.00 uur op alle 3 de pc's exact te gelijk een belangrijke update binnen.Nu ik goed kijk zie ik dat de key op de 3 pc's gelijk zijn maar het product-ID waar OEM in staat en waar ook geactiveerd staat verschillend zijn,zou dat het kunnen zijn waarom het gewoon op meerdere PC's werkt want ik merk helemaal geen gekke dingen.Als ik de test doe op de site van Microsoft zegt ie keurig legitiem op alle PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0129
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 14:29
Typ maar in "programma's en bestanden zoeken" cmd, enter
slmgr /dlv, enter en je ziet hoeveel activaties je nog over hebt voordat je kunt gaan bellen naar microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloo0129 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:27:
Typ maar in "programma's en bestanden zoeken" cmd, enter
slmgr /dlv, enter en je ziet hoeveel activaties je nog over hebt voordat je kunt gaan bellen naar microsoft
Ik zie dan staan onderaan:

Licentiestatus : Licentie
Resterend aantal Windows activeringen : (leeg)

Heb vandaag nog 2 PC geactiveerd en dit geeft nu op alle 5 de PC's aan.
Vraag me nu wel af wat dat inhoud ,is het onbeperkt want hoevaak ik activeer het blijft leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0129
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 14:29
Bij mij staat er "resterend aantal nieuwe Windows-activeringen: 3"
Dus wat er gebeurt als je meerdere keren activeert, wat jij hebt gedaan, de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat vind ik dus gek want op alle 5 machines waar het nu staat geinstaleerd blijft het gewoon leeg er staat helemaal niks.Voor mij is dit een raadsel,zijn er meer mensen die dit ervaren zoals ik of heb ik gewoon geluk ofzo?

Even verder gespit.Alle machines zij clean geinstaleerd en hoefde nooit een product-key in te vullen.Nu heb ik een progje wat Aida32 heet en daar kan ik per machine het product-key achterhalen en die blijken allemaal verschillend te zijn.Als ik een machine wil activeren en ik kopieer en plak de key die in Aida32 staat activeerd ie gewoon en dat kan ik dus op alle machines doen,allemaal een andere key die ik niet hoefde in te vullen aan het eind van instalatie enkel met activeren.Snappen jullie dit nog?? Zefde DVD,clean instal zonder key invoer en elke machine heeft een andere key waarmee ik probleemloos alle PC's mee kan activeren.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 18:08 ]

Pagina: 1