[Windows 7] MCE streaming over het netwerk schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Ik heb besloten om gister mijn desktop te installeren met Windows 7, voorheen Vista Ultimate. Nadat ik dat gedaan had wilde ik via mijn mediacenter, waar nog Vista Ultimate op stond, een filmpje bekijken. Dat lukte wel maar alles wat vanaf mijn desktop gestreamd werd, was schokkerig. Denkend dat het mischien wat met de communicatie tussen Vista en 7 was, heb ik besloten om ook mijn mediacenter te upgraden. Helaas is het probleem er niet mee opgelost.

Het is als volgt. Ik heb een desktop staan waar de film vandaan gestreamd worden en deze is met een netwerk kabel geconnect aan een switch vandaar loopt een kabel daar de mediacenter.

- Heb op beide machines al de firewall uitgeschakeld, maar dit heeft het probleem niet opgelost
- Homegroup netwerksharing geprobeerd.
- Display drivers en videocodecs opnieuw geinstalled.
- Gegoogled, maar er schijnen meer mensen last van te hebben. Kan alleen geen antwoord vinden. Misschien verkeerde zoekopdrachten gebruikt.

Is er iemand die dit ook al is tegengekomen, en zo ja hei heb je het opgelost?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:00
Heb hetzelfde maar alleen dan in Mediacenter zelf, Graka geupgrade en dat werkte (780g chipset en athlon 2 x2 240) zit nu een HD4850 in en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Lucky0wn schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:22:
Heb hetzelfde maar alleen dan in Mediacenter zelf, Graka geupgrade en dat werkte (780g chipset en athlon 2 x2 240) zit nu een HD4850 in en dat werkt perfect.
Denk dus niet dat het met de grafische kaart te maken heeft aangezien lokale film wel gewoon werkt. en Windows 7 heeft dezelfde eisen als Vista. Denk niet dat het daar ligt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat is de CPU/GPU load op je desktop? Is die mogelijk aan het transcoden geslagen? W7 kan dat namelijk, en doet dat soms ook. Hoewel een 'verplaatsing' naar een mobiel apparaat (film proberen te kopiëren van PC naar telefoon, en hij vraagt het) in het geval van ATI kaarten al over de GPU gaat (bij Catalyst 9.10), weet ik niet of dat gebeurt bij transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:00
Umbrah schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:11:
Wat is de CPU/GPU load op je desktop? Is die mogelijk aan het transcoden geslagen? W7 kan dat namelijk, en doet dat soms ook. Hoewel een 'verplaatsing' naar een mobiel apparaat (film proberen te kopiëren van PC naar telefoon, en hij vraagt het) in het geval van ATI kaarten al over de GPU gaat (bij Catalyst 9.10), weet ik niet of dat gebeurt bij transcoding.
Net even getest :Y)
Dit gaat met een HD4850 idd over de graka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Helaas heeft het een weekje gewerkt en sinds vandaag is het weer raak :( Lijkt er misschien op dat er een update is geweest. Maar is er helemaal niemand die dit probleem heeft???

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Helemaal niemand????????

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Hoe ziet je netwerk eruit? Wirless? Goedkope switches? Hoge load? Etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
tim427 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:18:
Hoe ziet je netwerk eruit? Wirless? Goedkope switches? Hoge load? Etc?
Bekabeld via een sitecom 1 gigabit switch. Deze werkte voor de upgrade naar 7 perfect (voorheen Windows Vista). Load is gewoon normaal.

Modem net met een oude edimax 100mbit vervangen die het altijd goed gedaan heeft en met deze dezelfde problemen. UTP kabel vervangen zelfde problemen. Het is meteen gebeurd na de upgrade naar windows 7 op mijn normale PC. Hier staan alle films op (NAS). Deze worden bekabeld gestreamd naar mijn HTPC.

[ Voor 32% gewijzigd door FrankGuthrie op 12-01-2010 20:56 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

FrankGuthrie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:50:
[...]

Bekabeld via een sitecom 1 gigabit switch. Deze werkte voor de upgrade naar 7 perfect (voorheen Windows Vista). Load is gewoon normaal.

Modem net met een oude edimax 100mbit vervangen die het altijd goed gedaan heeft en met deze dezelfde problemen. UTP kabel vervangen zelfde problemen. Het is meteen gebeurd na de upgrade naar windows 7 op mijn normale PC. Hier staan alle films op (NAS). Deze worden bekabeld gestreamd naar mijn HTPC.
En als je Windows 7 "kaal" installeerd ipv. upgrade?

Upgrades heb ik net altijd goede ervaringen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Ikzelf neem alle tv opnames op en laat mijn MCE (win7) deze op mijn homeserver zetten.
In feite stream ik deze opnames dus terug naar mijn MCE.
Ik heb nergens problemen mee.
Alleen via draadloos hapert het beeld.
Bedraad werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
tim427 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:07:
[...]

En als je Windows 7 "kaal" installeerd ipv. upgrade?

Upgrades heb ik net altijd goede ervaringen mee...
Met upgrade bedoelde ik dus een kale install. Het vreemde is dat het 1 week gewerkt heeft na de install. De mediacenter trek 1080p perfect, want toen mijn PC, die functioneert als NAS, was geinstalleerd met vista was er niks aan de hand. Windows 7 zou de zelfde load hebben dan vista, of zelfs minder. Als ik 1080p Bestanden vanaf de lokale HD of een USB HD afspeel heb ik 0.0 last. Dus het moet netwerk gerelateerd zijn, of zie ik toch wat over het hoofd?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1