Toon posts:

Pc slaat telkens vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs systeem zie onder mijn pc loopt telkens vast ik heb er net 2 dagen een ibm dtla deskstar 7200 rpm 45 gig eerst had ik er geen last van maar toen instaleerde ik de scanner zit er nu niet meer in de scanner want dan loopt hij vast maar zonder scanner loopt hij af en toe ook weer vast af en toe nee veel paar keer in een uur da's niet normaal wat is er mis voeding te zwak meschien ??
ps: zitten wel wat fan's in enzo

edit: het moederboatd is een ABIT be6 2.0

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
misschien je videokaart iets te ver overclocked, heb je al geprobeerd om die iets terug te tunen ?

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Heb je IDE-bus drivers geinstalleerd? (moederplank drivertjes zitten ze meestal bij)

Zou logisch zijn als het komt nadat je een nieuwe HD erin hangt..

Een te zwakke voeding heb ik niet vaak mee gemaakt. Mijn server hier hangen 4 HD's in, 2 CD-ROM spelers, 2 netwerk kaartjes, Videoplankje en SCSI plankje... En dat voor een 235 watt voeding.. Staat 24/7 aan!

edit:

Heb je bij je scanner toevallig zo'n extra kabeltje die je in je PS2 poort moet doen? Die kunnen nl. kortsluiting geven met bepaalde andere dingen (digitale camera bijv) die zo'n zelfde ding gebruiken..

ps.. Probeer eens leestekens te gebruiken.. Maakt het zoveel duidelijker voor de lezer!

...

Verwijderd

Topicstarter
draait 160 nu kan dat dan dat mijn videokaart dat is

er viel mij noch iets op mij hd lapje blijft fel branden net of hij vast zit meschien te slappe voeding ??? 230 watt of 235 watt heb ik is dat meschien iets

Verwijderd

Hebbie je nieuwe harde schijf al uitgebreid op fouten gecontroleerd? Als je HD lampje continu blijft branden is dat geen goed teken. Doe dat eerst eens ff. Ben je wel ff zoet mee met 45GB:)

Verwijderd

Topicstarter
geen fouten op

Verwijderd

En wat voor OS gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
OS ??? operating system toch

windows ME

Verwijderd

Dan kan ik je niet verder helpen. Ik ben zelf nl. principieel tegen WinME. Mijn niet overgeclockte PC loopt al ruim een half jaar super stabiel op zowel 98SE als 2000. Toen ik voor de verandering WinME eens ging installeren ging alles opeens fout.

Logische conclusie in mijn geval was dan dat het aan niets anders dan WinME kon liggen. Ik walg van het OS, vind het waardeloos en begin er nooit meer aan.

edit:
Dus niet om te flamen: Ik ben NIET tegen Microsoft; alleen tegen WinME

Verwijderd

Topicstarter
ik had juist het omgedraaide van wat jij had raar doen op 98 en 98se me top !
windows98 gaat er langzaam uit :)
ik vraag me af hoe windows XP word lijkt me cool is dat wat voor gamer's ????

Verwijderd

Kijk hiervoor eens op de volgende url:
URL

Verwijderd

Topicstarter
slaat noch steeds telkens vast als de processor iets moet doen ( veel ) slaat hij vast hd ledje blijft branden power ook is mijn mobo het meschien ???

Verwijderd

ik denk dat het aan win me ligt...
had er zelf namelijk ook erg veel last van.
had, want ben weer teruggestapt op win 98se, en na wat newbie problemen draait het als een trein. :)

Verwijderd

Topicstarter
dus jij steekt het op windows het gebeurde pas nadat de scanner geinstaleerd was waarom zouw windows nouw telkens vastlopen het moet ergens aan de hardware liggen toch ?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
Op zondag 04 maart 2001 14:25 schreef -SK- het volgende:
geen fouten op
heb je wel een UITGEBREIDE scandisk gedaan?
sommige versies van de 30 en 45GB IBM schijven, ik geloof november en december factory datum, die zijn een beetje naar de klote. dus als je pctje vastslaat en je hdd lampie blijft fikken dan denk ik dat tie hangt op een bad sector.
beste is om naar DOS op te starten en dan scandisk te draaien + oppervlakte scan. duurt wel ff, 2 uur ongeveer schat ik voor 45gig. maar dan weeet je gelijk of dat ding kapot is of niet. als je 'B'tjes ziet in de oppervlakte scan, bad blocks, dan zou ik maar hard naar de winkel rennen om een nieuwe te vragen..

Verwijderd

Topicstarter
nee hij blijft branden niet flickeren eerst had ik het niet oh en hij doet niks al alles standaart staad in de bios voor een 700 mhz computer ik moet pci op 1/4 i.p.v. 1/3

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

als je hdd lampje blijft branden dan heb je je cdrom speler op dezelfde IDE kabel als je hdd, dat kan ook wel eens voor je andere conflicten zorgen. conclusie: hang je cdrom speler(s) op een andere ide kabel...

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het niet mijn hdd zit op een aparte ata66 kabel
Pagina: 1