Subwoofer brom (aardlus probleem?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68477

Topicstarter
Ik heb al een tijd last van een lage brom in mijn subwoofer.

Eerst even wat informatie: Ik heb een actieve subwoofer. Alles is met geaarde stekkers aangesloten. Ik heb het probleem kunnen herleiden tot de volgende apperaten. Als ik mijn tv, monitor, computer van de stroom afhaal stopt de brom. Ook als ik de computer of tv die op mijn versterker staan aangesloten los haal van mijn versterker (AV-receiver, voor de duidelijkheid) stopt de brom. Als ik de subwoofer audio kabel die tussen mijn versterker en subwoofer zit los haal stopt de brom ook. Ik heb ook een andere kabel geprobeert, maar dat hielp niets.

Na gezocht te hebben op het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat het een aardlus probleem is. Ik heb dus een aardlus isolator tussen de subwoofer en de versterker geplaatst, dat hielp om de brom te verwijderen, maar het verwijderde ook het meeste van het bas geluid. Ik heb geen idee wat ik verder nog aan dit probleem kan doen.

Graag hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 68477 op 23-10-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoe zit de boel precies aangesloten, is de PC geaard aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

mace

Sapere Aude

Probeer eens de coaxkabel uit de TV te halen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
Dus de tv verwijderen OF de pc ontkoppelen lost het op? Staan deze op verschillende groepen of dezelfde groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlackWhizz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:52:
Hoe zit de boel precies aangesloten, is de PC geaard aangesloten?
Ja de computer is ook geaard aangesloten, via een geaarde stekkerdoos. De pc heeft een dvi naar hdmi en een coax spdif aansluiting die naar de versterker gaat. De tv is met een hdmi op de versterker aangesloten. De xbox 360 ook(maar deze geeft geen probleem). De digitenne is op de tv met scart aangesloten en met een optical kabel op de versterker, ook deze geeft geen probleem. Daarmee bedoel ik dat als deze apparaten alleen aangesloten zitten er geen brom is. De subwoofer zit met een enkele subwoofer kabel aangesloten op de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mace schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:54:
Probeer eens de coaxkabel uit de TV te halen, kijken of dat helpt.
Er zit geen coaxkabel in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Masterlans schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:00:
Dus de tv verwijderen OF de pc ontkoppelen lost het op? Staan deze op verschillende groepen of dezelfde groep?
Dus de tv verwijderen OF de pc ontkoppelen lost het op?

Ja.

Staan deze op verschillende groepen of dezelfde groep?

Dezelfde groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat gebeurd er als je de audio-set op een andere groep aansluit?

Pak een verlengsnoer, en hobbel even je huis door, zo gebeurd:)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pixeltje schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:06:
Wat gebeurd er als je de audio-set op een andere groep aansluit?

Pak een verlengsnoer, en hobbel even je huis door, zo gebeurd:)
Dat heb ik net gedaan. De brom blijft hoorbaar, maar is wel ietsje minder in volume.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 68477 op 23-10-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft niemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

probeer eens de computer met een optische kabel aan te sluiten op je versterker, heeft hier de problemen opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:52
Firestorm schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:12:
probeer eens de computer met een optische kabel aan te sluiten op je versterker, heeft hier de problemen opgelost!
Dat komt omdat die van plastic is en dus niet geleidt... Maar dan is het probleem nog niet helemaal opgelost :P Misschien is het een idee om de behuizingen met elkaar te verbinden? Of denk ik nu heel raar?
Pagina: 1