Ik heb op mijn laptop de 64 bit ultimate versie van windows 7 draaien en ik wil graag via een simpel commando (en dus via een shortcut in mn startmenu ofzo) een aantal usb gerelateerde devices herstarten. Het zit namelijk zo, mijn usb poorten houden er telkens na een tijdje mee op. In windows xp had ik daar ook al last van en die gaf dan aan dat ik een power surge op een van de usb porten had. Even disablen en enablen van de betreffende usb devices die een geel uitroep tekentje krijgen verhelpt het probleem weer even en als er eenmaal een usb device gedetecteerd is dan blijft die ook gewoon werken.
In de praktijk is het gewoon erg vervelend dat als ik een muis of een usb stick erin plug ik dan helemaal naar de device manager moet gaan om mn usb porten weer aan de praat te krijgen.
Nu vroeg ik mij af of dit eventueel ook mogelijk is met een commando. Ik heb devcon al geprobeerd, maar de 64x versie van devcon werkt niet onder windows 7 64 en de 32 bits versie start wel op, maar slaagt er niet in de devices te restarten als ik bijvoorbeeld 'devcon.exe restart USB\*' doe.
Heb al flink gegoogled maar ik kan er verder niks over vinden
Alvast bedankt!
In de praktijk is het gewoon erg vervelend dat als ik een muis of een usb stick erin plug ik dan helemaal naar de device manager moet gaan om mn usb porten weer aan de praat te krijgen.
Nu vroeg ik mij af of dit eventueel ook mogelijk is met een commando. Ik heb devcon al geprobeerd, maar de 64x versie van devcon werkt niet onder windows 7 64 en de 32 bits versie start wel op, maar slaagt er niet in de devices te restarten als ik bijvoorbeeld 'devcon.exe restart USB\*' doe.
Heb al flink gegoogled maar ik kan er verder niks over vinden
Alvast bedankt!