[Windows 7] devices restarten via een commandline

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Ik heb op mijn laptop de 64 bit ultimate versie van windows 7 draaien en ik wil graag via een simpel commando (en dus via een shortcut in mn startmenu ofzo) een aantal usb gerelateerde devices herstarten. Het zit namelijk zo, mijn usb poorten houden er telkens na een tijdje mee op. In windows xp had ik daar ook al last van en die gaf dan aan dat ik een power surge op een van de usb porten had. Even disablen en enablen van de betreffende usb devices die een geel uitroep tekentje krijgen verhelpt het probleem weer even en als er eenmaal een usb device gedetecteerd is dan blijft die ook gewoon werken.

In de praktijk is het gewoon erg vervelend dat als ik een muis of een usb stick erin plug ik dan helemaal naar de device manager moet gaan om mn usb porten weer aan de praat te krijgen.

Nu vroeg ik mij af of dit eventueel ook mogelijk is met een commando. Ik heb devcon al geprobeerd, maar de 64x versie van devcon werkt niet onder windows 7 64 en de 32 bits versie start wel op, maar slaagt er niet in de devices te restarten als ik bijvoorbeeld 'devcon.exe restart USB\*' doe.

Heb al flink gegoogled maar ik kan er verder niks over vinden

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Devcon voor windows 7 downloaden?, en administrator command line starten.

Zit volgens mij in http://www.microsoft.com/whdc/DevTools/WDK/WDKpkg.mspx

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
djexplo schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:36:
Devcon voor windows 7 downloaden?, en administrator command line starten.

Zit volgens mij in http://www.microsoft.com/whdc/DevTools/WDK/WDKpkg.mspx
heb ik al gedownload, maar daar kan ik devcon niet op vinden?

-edit-
Toch wel kunnen vinden. Gek genoeg werkt de a64 versie nog steeds niet, maar de amd64 versie wel. Terwijl mijn laptop een intel processor heeft :?

In ieder geval bedankt, ik ga er even mee aan de slag!

[ Voor 24% gewijzigd door Aurelium op 23-10-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
waarschijnlijk werkt je commando die je gebruikte in XP ook in 7.

A Soldiers manual and a pair of boots.