Achtergrond op windows server werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevries1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09-2022
Beste lezers,

Ik heb thuis een windows server 2003 staan met de standard edition SP2 geinstalleerd. Ik wilde daar aller eerst een terminal server van maken, alleen hier had ik speciale licenties voor nodig. Nu heb ik maar besloten om een active directory te installeren en dat gebruikers dan via remote desktop op het domein kunnen aanmelden. Helaas mag je dan maar twee verbindingen per keer hebben, maar het is ook maar voor thuis gebruik. De reden dat ik gebruik maak van een server is omdat ik het interresant vind maar ook omdat ik momenteel bezig ben met een ICT opleiding.

Ik wou graag een verplichte achtergrond toewijzen via grouppolicies. Dit had ik al eens vaker gedaan met windows server 2003. Dat werkte perfect. Nu wou ik ik dat met win server 2008 doen, maar dat wilde niet.
Ik wijs de achtergronden toe met groupspolcies onder windows via User Configurations. Ik heb een gedeelde share waar de achtergronden op stonden. BV: \\WIN2008\data$\backgrounds\beheerders.jpg'
Ook heb ik in het venster van extern bureaublad tabblad de achtergrond ingeschakeld. Ook dit mocht niet helpen.

Later ben ik erachter gekomen dat het helemaal niet aan de policies ligt maar aan windows zelf. Als ik ook de administrator via een RMD connection een achtergrond toeken, dan lukt dat opzich ook wel maar wanneer ik het administrator account afmeld of de server opnieuw opstart, dan is de achtergrond verdwenen en dan krijg ik weer een standaard blanco achtergrond (sollid collor). Als ik dat via het bureaublad met de rechtermuisknop op: 'Aan persoonlijke voorkeur aanpassen klik, dan verschijnt de achtergrond ineens wel! Hoe is dit nu mogelijk? Als de achtergrond niet eens goed handmatig kan worden ingesteld hoe zou dat dan wel via een policy kunnen? (niet dus). Het is voor mij nu echt een raadsel.

Voor mijn gevoel ligt dit hem aan het register of aan een security instelling. Ook bij het instellen van een achtergrond op een gewoon account via remote desktop heb ik de instelling van bureaubladachtergrond weergeven instellen.

Hoe kan zoiets?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Geinstalleerde server rollen:
- DNS
- Active directory
- Print server
- Desktop Experience (Features)

Groetjes Jens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, weliswaar met een SBS2003 server, maar met windows 7 clients. Blijkbaar staat de wallpaper registerkey niet goed.

Je kunt in je group policy bij preferences een key laten aanmaken:

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WallPaper]

en dan als value je netwerkpad met de wallpaper opgeven. Dan zou hij het weer moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevries1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09-2022
Beste XS4Wire,

Bedankt voor de reactie. Helaas mocht uw reactie niet helpen. :| Ik heb het geprobeert maar het werkte niet. Het heeft eigenlijk ook nik smet de policies te maken. Het gaat erom dat de achtergrond al niet eens werkt op het administrator account (die handmatig wordt toegewezen). Wanneer ik een achtergrond instel, zie je die wel maar als ik afmeld ik die weer verdwenen. Heel raar!

Toch bedankt