Printer met navulbare cartridges ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306958

Topicstarter
beste mensen,

Zijn er eigenlijk goede printers op de markt waarbij je zelf de inktcartridges kan bijvullen op een makkelijke manier ?

Ik heb er eens eentje van Brother gezien bij een vriend maar die was na een maandje ook weer stuk .

Heeft iemand opties ?

Alvast bedankt,

Destenii

PS . Prijscategorie 0 - 200 EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

wat vind je makkelijk?

Je kan bv hier kijken en dan opzoeken bij welke printer die set hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mr_gadget,

Wat ik makkelijk vind , tja dat weet ik juist niet ik ga liever af op ervaringen . Zolang je maar niet met zo'n spuit , bakje water en je hele huis onder de inkt troep wordt. Ik weet niet of er in al die jaren een printer op de markt is waar je de inkt makkelijk bij kan vullen en die niet na een maandje kadoek is .
Die cartridges kosten mij een vermogen en ik print best veel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Voor iets meer dan 200 euro heb je ook al hele prima kleuren laserprinters (van HP bijvoorbeeld). Ga dan hiervoor want dit is per pagina echt een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Kamose,

Is een laserprinter makkelijk te hervullen dan ? Ik ben trouwens niet zo'n fan van die HP printers .
Maar ik zal er aan denken , bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

hervullen? gewoon een nieuwe cartridge erin ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Nee een laser printer kun je niet hervullen maar werkt met toners. Bij laser printers is de afdrukprijs per pagina echter een heel stuk lager dan bij inktjet, veel lager dan je ooit met navulbare cartidges gaat halen. De aanschaf prijs is echter wel weer wat hoger, maar dit heb je er zo uitgehaald als je veel print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 14:16

Blord

Hello Kitty !

Als je veel foto's print dan geeft een inktjetprinter een veel beter kwaliteit afdruk dan een kleurenlaserprinter.
Voor tekst met afbeeldingen is een kleurenlaserprinter beter.

Ik heb zelf een Canon Pixma iP5000 inktjetprinter. Navullen kan heel gemakkelijk met navulbare cartidges. Deze bestaan wel op de markt maar ik gebruik em niet.
Zelf gebruik ik een spuit met een lange naald om bij te vullen. Ik gebruik nog steeds de originele Canon cartidges die bij de printer geleverd waren. Deze worden gevuld met Hobbicolors UW-8 inkt.

De iP5000 heeft als voordeel geen inktcartridges te gebruiken met chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Ik geloof niet zo in navulbare cartridges.

Er zit "2x" zoveel in, en dat voor de helft van de prijs.

Mijn ervaring is dat ze 5x zo snel op zijn, en dat ik meer kan printen met de orginele cartridges.

Een betere oplossing in mijn ogen is een printer met losse kleuren, dan hoef je niet rood te vervangen als geel op is (of omgekeerd).

edit:

Deze ervaring is trouwens uitsluitend met HP printers.

[ Voor 8% gewijzigd door Kevinp op 23-10-2009 15:05 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Met navulbare cartridges bedoel ik LEGE navulbare cartidges. Zoals hier

http://www.hobbicolors.com/page3.html

Deze kun je vullen met welkeender inkt je wilt.

Vroeger had ik ook HP printers ( HP850C, HP5500C ) maar altijd problemen met navullen. Na een tijdje waren de gaten altijd verstopt waardoor je opnieuw een volle cartridge moest halen. Er zaten ook 3 kleuren per cartridge in. Bij Canon is dat altijd 1 kleur inkt per cartridge.

[ Voor 46% gewijzigd door Blord op 23-10-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

http://www.dealextreme.com/search.dx/search.cartridges Deze zijn net aan het assortiment toegevoegd. Als ik het goed begrepen heb zijn dit cartridges met extra reservoirs die je zo vol kunt gieten met deze inkt: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24668.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Blord ,

En hoe is de kwaliteit van het printen met de navulbare cartridges en jou printer ?

Dus als ik de canon IP5000 koop en de navulbare setjes ben ik in principe klaar ?
Ik print eigenlijk bijna alleen maar tekstbestanden dus in prinicipe is zo'n laserprinter ook niet verkeerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Anoniem: 306958 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:31:
@ Blord ,

En hoe is de kwaliteit van het printen met de navulbare cartridges en jou printer ?

Dus als ik de canon IP5000 koop en de navulbare setjes ben ik in principe klaar ?
Ik print eigenlijk bijna alleen maar tekstbestanden dus in prinicipe is zo'n laserprinter ook niet verkeerd .
De afdrukkwaliteit is heel goed. De kleuren blijven na enkele jaren nog heel briljant.
Wel een probleem, de iP5000 ( of zijn broertje iP4000 ) worden niet meer verkocht. De huidige modellen ,iP4600 gebruiken allemaal cartridges met een chip erin. Deze houden bij hoeveel inkt je verbruikt en zijn daarna onbruikbaar. En zonder die chip drukt de printer niets af. Er bestaan manieren om de chip te resetten maar de fijne weet ik niet van.

Als je alleen maar tekst afdrukt, ben je veel beter uit met een laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Anoniem: 306958 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:31:
@ Blord ,

Ik moet zeggen; heel erg zonde dat je in zo'n printer imitatiespul gaat gebruiken, de IP5000 van Canon is absoluut een van de betere inkjetprinters ooit, met de juiste cartridges erin krijg je daar echt prachtige afdrukken uit (ken geen hp die daar aan kan tippen) Sowieso zullen je afdrukken altijd van mindere kwaliteit zijn met imitatieinkt, 9 van de 10 keer zijn de kleuren niet exact hetzelfde als de originele kleuren waardoor afdrukken meestal te licht uit de printer komen. Canon maakt ook gebruik van Chromalife 100 wat er voor zorgt dat de kwaliteit van de afdruk beter is en ook langer goed blijft. Overigens zijn er zat 'goede' gevulde imitatie cartridges te krijgen die ook nog eens een verse chip hebben ;)

beetje info: http://www.canon.com.au/home/story_1354.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ micglou

Mar de canon ip5000 zijn niet meer te verkrijgen volgens Blord dus welke raad jij dan aan ?
Pagina: 1