Elektriciteit geleidende lijm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:30
Ik ben op zoek naar elektriciteit geleidende lijm. Ik heb al wel warmte geleidende lijm gevonden:

Zalman Thermal Adhesive

Ik vraag mij echter af of dit ook gelijk betekent dat de lijm elektriciteit geleid? Of weet iemand een andere lijm die elektriciteit geleid?

Op google heb ik al gezocht, maar kom steeds op "Thermal adhesive", wat dus staat voor warmte geleidend.

offtopic:
Ik wist niet waar ik dit moest posten, vandaar in Elektronice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Wat wil je er precies mee doen?

Bison heeft zilververf waar je printbaantjes mee kan repareren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Een connector in een apparaat vast plakken. Normaal zit er een klepje op, waarmee de connector vast wordt geklikt. Deze is echter afgebroken en het idee was dus om het te gaan lijmen (heel klein beetje). Het lijm moet dan wel geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 15:21
En solderen is geen optie? Soldeertin is eigenlijk ook wel een soort geleidende lijm ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dat is waar. Ik bezit alleen geen soldeerbout met een kleine punt (het is echt heel klein ;) ). Lijm leek me makkelijk en goedkoop (bv. die van zalman), vandaar.
Bovendien heb ik ook niet zoveel ervaring met solderen, dus de kans dat dat fout gaat is wat groter dan de lijm-methode denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Je kan dat wel lijmen, maar als jet iets is wat klikt (en dus beweegt) dan breekt het binnen de kortste keren toch wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 14:28
Geleiding van warmte en electriciteit zijn twee totaal verschillende dingen :)
Ik denk dat je het beste die connector erin kunt doen en dan de buitenkant met gewone lijm vastmaken zodat die connector niet losgaat? Dosering van geleidende lijm bij kleine connectors is lastig en voor je het weet heb je kortsluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja maar lijmen is ook erg lastig, en minder sterk.
Ook vraag ik me af hoe goed je verbinding ervan wordt.

Wat voor iets is het?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
barzi schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:07:
Dat is waar. Ik bezit alleen geen soldeerbout met een kleine punt (het is echt heel klein ;) ). Lijm leek me makkelijk en goedkoop (bv. die van zalman), vandaar.
Bovendien heb ik ook niet zoveel ervaring met solderen, dus de kans dat dat fout gaat is wat groter dan de lijm-methode denk ik.
Met lijm heb je juist grotere kans dat het kortsluiting maakt aangezien dat erg snel uitloopt tussen 2 pinnen. Ik weet niet wat je klein noemt?

Als je een beetje soldeerervaring hebt is dat wel aan te raden, desnoods oefen je eerst op een stukje. Een bout met een minipunt is voor een paar eur te koop. (kwaliteit is daar ook naar, maar voor 1 keer...)

Met een beetje stille hand kom je een eind, bij mij ligt de grens op 0.5mm ongeveer. (Onlangs nog een IC gesoldeer van 6x6mm met 40 pinnen rondom). Het hangt ook af van je tin en punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
barzi schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:07:
Dat is waar. Ik bezit alleen geen soldeerbout met een kleine punt (het is echt heel klein ;) ).
Heb je geen foto'tje? Misschien dat iemand nog een geniale inval heeft met een simpeler idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Met zilverlijm wordt dat niets, daarmee kun je echt alleen een elektrische verbinding maken, maar geen mechanische, het is gewoon niet sterk genoeg.. Ik denk dat je toch moet solderen (of zilverlijm voor de contactjes en dan andere lijm eromheen, maar uitkijken dat de zilverlijm niet oplost!)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59
Als je wilt lijmen: Bison Electro, is wel wat duur (16,71 bij dhzdiscount.nl bijvoorbeeld) maar dat komt omdat er puur zilver inzit. Ik heb er eens in een plaatselijke bouwmarkt naar gevraagd, maar die hadden het niet op voorraad vanwege de prijs en beperkte houdbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Het gaat hierom (in een iPhone, beweegt niet):

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/30ubn01.jpg

Het klipje is daar afgebroken, zodat de connector (die daar ingeschoven moet worden) niet meer vast blijft zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-10-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
Zie ik het goed dat daar 4 (of zijn het er 6) contacten in zitten? Gooi daar geleidende lijm op en je hebt zo goed als zeker kortsluitingen, waarmee je wellicht je iphone opblaast.
Zorg dat je op een of andere manier de connector tegen de contacten drukt (zonder je vingers vast te plakken), en fixeer dat dan met een goeie (mechanische) lijm. Secondenlijm is wellicht niet geschikt, je wil iets met wat vullende eigenschappen dat wat wel goed hard wordt en niet tussen je contacten kruipt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ah, daar had ik niet eens aangedacht. Geleidende lijm valt dus inderdaad af.
Wat houdt mechanische lijm precies in? En waar is dit (goedkoop) te krijgen?

Of zijn er eventueel nog andere mogelijkheden?

EDIT: is Epoxy lijm een oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-10-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heb even op internet gezocht, en moet volgens mij zoiets hebben (dat zwarte):

Afbeeldingslocatie: http://www.ozmodchipsfaq.com/ozmodfiles/pics/epoxy/epoxy2.jpg

In dit geval zit het in de Wii. Weet iemand waar ik dit kan krijgen? Ik zie dat dit Epoxy heet, maar er zijn tig verschillende soorten van "Epoxylijm". Hoe heet deze soort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:33
Dit is zeker niet wat je zoekt. Dit zit er enkel op om te voorkomen dat je het chipje zomaar kunt uitlezen. Deze lijm geleidt zeker geen elektriciteit

Je snapt hoop ik toch wel dat, stel dat je geleidende lijm vindt (denk niet dat het er is), als je zo'n klodder er op smeert je alles met elkaar verbindt en gewoon kortsluiting maakt he.

[ Voor 38% gewijzigd door Maverick op 25-10-2009 11:59 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Maverick schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:55:
Dit is zeker niet wat je zoekt. Dit zit er enkel op om te voorkomen dat je het chipje zomaar kunt uitlezen. Deze lijm geleidt zeker geen elektriciteit
Maar hij zoekt ook geen geleidende lijm eigenlijk, hij zoekt een manier om z'n connector te fixeren. Dan is die epoxy (potting compound) nog niet zo'n gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:33
BèR schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:00:
[...]

Maar hij zoekt ook geen geleidende lijm eigenlijk, hij zoekt een manier om z'n connector te fixeren. Dan is die epoxy (potting compound) nog niet zo'n gek idee.
Hm, sorry inderdaad. Ik had over de laatste replies heen gelezen toen ik dat plaatje zag :P Epoxy hars is hier best geschikt voor. Denk dat een simpele 2 componenten lijm ook wel zal voldoen.

[ Voor 11% gewijzigd door Maverick op 25-10-2009 12:02 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

DaWaN

'r you wicked ??

barzi schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:31:
Het gaat hierom (in een iPhone, beweegt niet):

[afbeelding]

Het klipje is daar afgebroken, zodat de connector (die daar ingeschoven moet worden) niet meer vast blijft zitten.
Connectortje kopen als het mogelijk is en het connectortje vervangen. Alle andere oplossingen zijn in mijn ogen prutswerk óf niet meer los te halen

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 14:57

KoudeAardbei

Moderator

even voor de info; is voor de oorspeaker.
maar dan kun je je scherm er nooit meer van afhalen, dus 1x gefixed blijft gefixed.
zelf iets op logicboard gerepareerd met stukje ductape (iets met simkaart die die niet leest) en een stukje vloeiverpakking.
super beun, maarja, bellen kan ik nu wel weer (simkaart helaas niet verwijderen -_-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327001

Ik had dit probleem ook, ik heb op verschillende manieren geprobeert het toestel te maken maar het lukte niet, toen heb ik de web site van Azrepair gevonden en heb mijn toestel opgestuurt naar daar, zij hebben mijn connector vervangen(65 euro) en het toestel werkt nu perfect :)
Pagina: 1