Compiler problemen => memory

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Hallo

KDE compileren lukt nog niet helemaal, ik krijg steeds onderstaande foutmelding met knotify.

(no debugging symbols found)...0x40c82d19 in wait4 () from /lib/libc.so.6
#0 0x40c82d19 in wait4 () from /lib/libc.so.6
#1 0x40cddcd8 in __check_rhosts_file () from /lib/libc.so.6
#2 0x40e1265b in waitpid () from /lib/libpthread.so.0
#3 0x40522394 in KCrash::defaultCrashHandler () from /usr/lib/libkdecore.so.3

#4 0x40c24858 in sigaction () from /lib/libc.so.6
#5 0x40f7f2f2 in Arts::MCOPConfig::readEntry () from /usr/lib/libmcop.so.0
#6 0x40f7a1f0 in Arts::MCOPUtils::readConfigEntry ()
from /usr/lib/libmcop.so.0
#7 0x40f64e6c in Arts::Dispatcher::Dispatcher () from /usr/lib/libmcop.so.0
#8 0x40e7d376 in main () from /usr/lib/knotify.so
#9 0x40e83169 in _fini () from /usr/lib/knotify.so
#10 0x796669 in ?? ()
Cannot access memory at address 0x746f6e6b.

(no debugging symbols found)...0x40bcdd19 in wait4 () from /lib/libc.so.6
#0 0x40bcdd19 in wait4 () from /lib/libc.so.6
#1 0x40c28cd8 in __check_rhosts_file () from /lib/libc.so.6
#2 0x4016665b in waitpid () from /lib/libpthread.so.0
#3 0x4044e394 in KCrash::defaultCrashHandler () from /usr/lib/libkdecore.so.3

#4 0x40b6f858 in sigaction () from /lib/libc.so.6
#5 0x40b203c0 in istream type_info function ()
from /usr/lib/libstdc++-libc6.1-2.so.3
Cannot access memory at address 0xfffffff8.

Waar heeft dit mee te maken ?

Is libstdc++-libc6.1-2.so.3 niet helemaal OK ? Compiler opties ? of gewoon pech ?

Kan ik het maar beter opgeven om KDE te compileren of zit er toch nog hoop ergens ?

Verwijderd

Het ziet eruit alsof je geheugen gewoon niet goed is, aangezien de foutmelding aangeeft, dat hij bepaalde geheugenlocaties niet kan alloceren.
Ik zou zeggen probeer het eens met een ander geheugen moduletje als je dat hebt en kijk of hij het dan wel doet. Dit ziet er in ieder geval niet uit als een probleem dat veroorzaakt wordt door ontbrekende of verkeerd geinstalleerde bestanden.

Ik moet zeggen dat ik regelmatig bij computers tegen ben gekomen dat het geheugen niet goed is. Tegenwoordig staat het controleren van het geheugen bij mij dus ook redelijk hoog in het lijstje als ik ergens een probleem bij iemand tegenkom.

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Welk progje raad jij aan om het geheugen te controleren? Ik denk namelijk dat één van m'n 2 128mb pc133 reepjes kapot is. Het programma C'tSPD (welke op www.viahardware.com staat bij dat WPCREDIT gedoe om je geheugen te tweaken) gaf namelijk aan dat er een error was en dat zal ie niet zomaar doen toch? :) Daarom moet ik het toch maar ff serieus nemen maar ja, ik weet dus niet welk progje het beste is om dit te checken. Kunt gij mij helpen? :P

Out of order...

Verwijderd

ikzelf gebruik altijd Sisoft Sandra voor windows hiervoor, aangezien je daar nog veel meer dingen mee kan testen op een computer systeem.

Ik neem aan dat je dat programma natuurlijk wel gaat kopen>:)

• X1pheR
Oh, toeval! Ik heb hem hier liggen. Gekocht natuurlijk >:)
Die prog gebruik ik ook heel vaak. En met die geheugen test scoort hij wel redelijk hoog. Alleen die test is toch alleen om te benchmarken en niet om echt te test of er iets kapot is toch? ...

Out of order...

Verwijderd

Een simpele test om te kijken of het misschien aan het geheugen ligt, is om een paar keer achter elkaar een kernel te compileren en kijken of je een "signal 11" krijgt. (Wel tussen de kernel compiles een "make clean" doen).

Of je kan memtest86 gebruiken,

http://reality.sgi.com/cbrady_denver/memtest86/

• X1pheR
Thanx Foo_user,
Ik denk dat ik dan maar voor de tester ga aangezien het voor mij wartaal is wat erboven staat :) Weet namelijk nix daar van af.. :)

Out of order...

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 14:09 schreef Da_Killah het volgende:
Oh, toeval! Ik heb hem hier liggen. Gekocht natuurlijk >:)
Die prog gebruik ik ook heel vaak. En met die geheugen test scoort hij wel redelijk hoog. Alleen die test is toch alleen om te benchmarken en niet om echt te test of er iets kapot is toch? ...
LOL:)

Het klopt, dat die alleen een benchmark doet, maar als er problemen met je geheugen zijn, dn komt dat met een benchmark ook wel aan het licht

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Voor brak geheugen was ik al bang toen ik deze computer kocht dus daar heb ik toen mem86 overheen gegooid en dat was goed (ca 4 maanden terug)
Verder zou het programma dan soms wel moeten opstarten daar het ook wel in 'goed' geheugen zou moeten kunnen komen (als er slecht zou zijn) En met andere programma's heb ik er totaal geen last van. (en vooral de sig11 tijdens het compileren zou je dan moeten krijgen, wat ik na zeker 100 compiles nog niet ben tegen gekomen.)

Verwijderd

Een signal 9 t/m 11 wil nog wel eens voorkomen met slecht geheugen, maar het afwezig blijven van een dergelijke foutmelding wil niet automatisch zeggen dat je te maken hhebt met goed geheugen. Ik zou zeggen probeer het toch maar eens met wat ander geheugen of verander de timings in je bios eens.

Verder kun je de optimalisatie uizetten bij het compileren, dat wil ook nog wel eens helpen.

Kijk in de Makefile of je ergens bovenaan de variable "CFLAGS" tegenkomt en kijk of daar een waarde als "-g -O3" of "-g -O2" o.i.d. staat. Zo ja verander deze dan in "-O0". Hetzelfde verhaal geldt voor de variable "CPPFLAGS".
Kijk ook even of er niet machine-type afhankelijke optimalisaties in staan (-march, -mcpu etc.)

Als de 2 bovengenoemde variabelen er nog niet staan mag je ze gewoon toevoegen.
Het wil ook nog wel eens gebeuren dat deze waardes direct achter de variable "CC" geplakt worden. Als dit het geval is, dan moet je ze daar dus even aanpassen.

Zorg natuurlijk wel dat je dit ook in de Makefiles in de onderliggende directories verandert als het programma gebruik maakt van autoconf
Pagina: 1