Hoi,
Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uitkom.
De situatie:
Een tabel met gegevens over projecten. Projecten worden voorzien van een id, dit is een integer.
Ik wil vanuit een form de tabel kunnen uitbreiden met nieuwe projecten.
Dat is op zich geen probleem, ware het niet dat een query in het script een andere output geeft dan in de database zelf. Het betreft een query om de hoogste integer van de id-kolom te vinden.
Op de psql command line gaat dit commando goed. Zoda ik het in php in een script giet, dan krijg ik compleet andere output. En die output kan ik niet verklaren.
De query in psql:
Deze geeft dus de juiste waarde terug, 18.
Nu in het script:
Ik verwacht dus in $qr_id het getal 18, en deze wil ik met 1 ophogen voor het volgende ID van een nieuw project, wat ik met een insert in wil geven. Als ik $qr_id echo krijg ik echter "Resource id #3" terug. Dat is niet wat ik verwacht.
Zie ik iets over het hoofd ? Zo ja, wat ?
Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uitkom.
De situatie:
Een tabel met gegevens over projecten. Projecten worden voorzien van een id, dit is een integer.
Ik wil vanuit een form de tabel kunnen uitbreiden met nieuwe projecten.
Dat is op zich geen probleem, ware het niet dat een query in het script een andere output geeft dan in de database zelf. Het betreft een query om de hoogste integer van de id-kolom te vinden.
Op de psql command line gaat dit commando goed. Zoda ik het in php in een script giet, dan krijg ik compleet andere output. En die output kan ik niet verklaren.
De query in psql:
SQL:
1
2
3
4
5
| select max(p_id) from projects; max ----- 18 (1 row) |
Deze geeft dus de juiste waarde terug, 18.
Nu in het script:
PHP:
1
2
3
| $q_id = "select max(p_id) from projects"; $qr_id = pg_query($q_id); $p_id = $qr_id + 1; |
Ik verwacht dus in $qr_id het getal 18, en deze wil ik met 1 ophogen voor het volgende ID van een nieuw project, wat ik met een insert in wil geven. Als ik $qr_id echo krijg ik echter "Resource id #3" terug. Dat is niet wat ik verwacht.
Zie ik iets over het hoofd ? Zo ja, wat ?