Uniek ID Oracle installatie verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om vanuit een Oracle installatie een uniek ID te krijgen?
Het liefst vanuit een database object.
Dus als je de data uit bijv database 1 kopieert naar een andere database server, dat die waarde verandert.
Een duwtje in de goede richting zou ik op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Komop...

[google=unique id oracle].

Waarom zou UUID niet voldoen injouw geval?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die steeds een nieuw ID genereert.
Ik ben meer opzoek naar iets in de geest van HDD serial waar de Oracle installatie opstaat.
In ieder geval iets wat per Oracle server uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:32:
Omdat die steeds een nieuw ID genereert.
Ik ben meer opzoek naar iets in de geest van HDD serial waar de Oracle installatie opstaat.
In ieder geval iets wat per Oracle server uniek is.
Per server is de is de DBname uniek he?

http://www.techonthenet.com/oracle/functions/sys_context.php

Dat combineren met het ip nummer van de host?

HDD serial :X dat concept werkt niet met shared storage he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:54:
[...]

Per server is de is de DBname uniek he?

http://www.techonthenet.com/oracle/functions/sys_context.php

Dat combineren met het ip nummer van de host?

HDD serial :X dat concept werkt niet met shared storage he?
DBname is niet uniek en het ip wat je via sys_context kunt opvragen is het ip van je client.
Dat een letterlijk HDD serial niet gaat werken weet ik zelf ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik bied aan de BDIB dan?

SELECT DBID FROM V$DATABASE;

Maar je term" installatie" klopt weer niet. Want hostname is niet uniek besef ik nu in RAC omgeving heb je meerdere hosts/insstances met dezelfde databases.

Als je de oracle files cloned krijg je wel dezelfde BDIB he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt denk ik meer in de richting! Ik ga na mijn pauze er even goed naar kijken. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik wel gered ben :) met behulp v$instance host_name + startup_time en v$database dbid kom ik een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als je nu een aangaf waarvoor je het nodig hebt.
Er kunnen meerdere instances op een database draaien en de startup tijd kan natuurlijk varieren terwijl je naar dezelfde database kijkt.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een simpel licentie systeem. Er wordt gepolled met een validatie server of de licentie nog geldig is. Dat wordt gecached in de database zodat client applicaties a.d.h van die data zien of ze mogen starten. Omdat uptime van de validatie server niet gegarandeerd kan worden, moet het systeem ook 'even' kunnen leven zonder verbinding naar buiten.

Het gaat erom dat je die data niet gemakkelijk (geautomatiseerd) van de ene server naar de andere kan kopieeren en dat het dan daar ook werkt.

Tuurlijk komen er nog wat toeters en bellen bij kijken, maar dit is zeg maar in het simpel het verhaal van een Oracle database in het plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:04
Harddisk volumenummer gebruiken als controle is niet handig. Ik moest bij het vervangen van een terminal server contact opnemen voor 10 nieuwe licenties voor een pakket, je kunt wel raden wat er is gebeurd met het volumenummer van de nieuwe server... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

_JGC_ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:11:
Harddisk volumenummer gebruiken als controle is niet handig. Ik moest bij het vervangen van een terminal server contact opnemen voor 10 nieuwe licenties voor een pakket, je kunt wel raden wat er is gebeurd met het volumenummer van de nieuwe server... ;)
Doe hij ook niet... dat was een voorbeeld van hem.

Instance gegevens(starttijd/ip nummer) gebruiken werkt niet in high end/High availablity omgevingen waar je dus meer instances op 1 database draait.

Random plaatje, dis is dus 1 database!
Afbeeldingslocatie: http://www.datadirect.com/media/developer/odbc/graphics/odbc_oracle_rac_figure3.gif

Blijft alleen je DBID over.

Denk dat het model van toad handiger is: Gebruiker bellen als je licentie server ziet dat er meer gebruikers inzitten dan de licentie toestaat.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 23-10-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oracle kent zijn eigen interne scheduler. Dat zou je kunnen combineren met een stored procedure, die om de zoveel tijd aangeroepen wordt om te pollen of de validatieserver nog in de lucht is. oracle kent zelfs de mogelijkheid om dit op OS niveau te doen, dus buiten de DB om. Evt kan dan meteen de validatiesleutel opgehaald worden. Mocht de validatieserver dan uit de lucht zijn, kun je terugvallen op de gecachte sleutel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1