Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Licentie/Serienummer Sniffer

Pagina: 1
Acties:

• dkoel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo allemaal,

Ik zoek een applicatie waarmee ik door middel van een client of iets in die strekking alle werkstations binnen het bedrijfsnetwerk kan snifferen naar geïnstalleerde software, aangezien ik geen zin heb alle werkstations af te lopen en deze zelf op te schrijven.

Wanneer deze alle software bespeurd heeft, zou ik hiervan ook alle serienummers/licentienummers willen aflezen.

Weet iemand hier een applicatie voor, bij voorkeur gratis?

Bij voorbaat dank en alle suggesties worden gewaardeerd.

Groeten Danny

Edit: Uiteraard heb ik hiernaar gegoogeled, maar uiteindelijk geen flauw idee waarnaar ik zoek.
Wij gebruiken hier een SBS 2003 R2 server, met XP clients.

De bron is dit: Het bedrijf waar ik werk is opgesplitst. Nu zijn alle licentieblaadjes/stickers/enz. deels achtergebleven bij het oude bedrijf. Om te weten welke licenties meeverhuisd zijn met de clients, moet ik deze eerst op papier hebben, zodat ik met de andere systeembeheerder om tafel kan.

[ Voor 30% gewijzigd door dkoel op 23-10-2009 11:25 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al gezocht/gevonden? Hier zijn naar mijn weten al een aantal applicaties voor, gratis durf ik dan weer niet uit mijn hoofd te zeggen.
Al eens gegoogled op software inventory oid?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 09:47
Volgens mij kan dat met windows server 2008 zonder problemen.

Altiris kan dit ook
DameWare
pff..

Kan zo een lijstje opnoemen!!
Misschien handig om te vertellen waarmee je dit wil gaan gebruiken?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij heb je niet alle tips in Policy: Alle regels die op het forum gelden gevolgd voordat je dit topic startte aangezien er zeer veel over te vinden is. Kun je toelichten wat je zelf al geprobeerd hebt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Genoeg software die remote alle geinstallerde software kan uitlezen, denk aan WMI (scripts), Altiris, Dameware of Hyena. Wat serienummers van alle applicaties betreft, dat wordt wat lastiger.... met de utilities van NirSoft kun je i.i.g. alle Windows en Office licenties uitlezen.

• dkoel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-10-2024
NirSoft ProduKey was precies wat ik nodig had.

Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie.

P.S. Als je niet weet waarnaar je moet zoeken (geen idee hoe men zo'n app noemt), kan je ook niet uitleggen wat je allemaal al hebt geprobeerd. Maar mijn vraag is iig ruim voldoende beantwoord.
Pagina: 1