SBS2003, Win7 Clients, Folder Redirection problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier nog een SBS2003 server staan, en ze zijn hier nog niet van plan voorlopig over te gaan op server 2008 R2.

Nu zijn we bezig de clients te om te zetten naar windows 7. Ik heheer via Remote Server Administration de group policies die worden toegepast op de windows 7 clients (want windows 2003 kan geen admx uitlezen). Dit werkt allemaal, ik heb ook een central storage aangemaakt, en group policy management geeft netjes aan dat de admx's van de central storage worden uitgelezen. Alle policies worden goed toegepast, alleen Folder Redirection geeft problemen.

Folder Redirection word toegepast naar: \\server\redirect\%username%
alle rechten staan goed, want de mappen worden aangemaakt, de files komen netjes op de server te staan, alleen maakt windows 7 allemaal rare mappen aan op de desktop, of in de libraries, ik volg zelf niet eens wat hij aan het doen is. Ik zie bijv op de desktop appdata staan. Alles wat ik op de desktop opsla komt ook automatisch in libraries>documents te staan. Het is net of de libraries alles door-loopen/verwijzen.
Verder krijg ik als ik bijv in een \\server\redirect\%username% map krijg allerlei vreemde taferelen. Zo staat er bijv in de root van de %username% snelkoppelingen zoals desktop.lnk die naar C:\users\administrator verwijzen. En gooit hij alle documenten, foto's e.d. van de gebruikers ook gewoon zo in die rootmap neer. Wel per gebruiker "gelukkig" zodat niemand de dingen van elkaar ziet, maar het word zo wel een zooitje.

Nog even ter voorbeeld:
als ik bijv een gebruiker heb met 20 documenten in zijn documents map, zijn die ook allemaal op de desktop te zien. Evenals alle foto's en andere dingen zoals appdata etc. Niks blijft staan in de mapjes waar ze thuishoren. Er word ook bij het redirecten geen \\server\redirect\%username%\desktop map aangemaakt.

Ik heb ook al geprobeerd voor de verschillende mappen zoals desktop, startmenu, appdate (roaming), etc handmatig de redirects op te geven, dus voor desktop ook echt \\server\redirect\%username%\desktop maar niks werkt.

Ik denk dat het iets te maken heeft met libraries uit windows 7. Maar ik kan er helaas nog niks over vinden op google. Het is dus niet het duplicate folders probleem. Sommige folder zijn er wel, en van andere gooit hij gewoon alles in de rootmap waar de gebruikersdata komt te staan, en desktop/documents/pictures ziet hij met het redirecten blijkbaar allemaal als een en dezelfde map.

edit: nu zie ik net dat als ik bij folder redirection het netwerkpad opgeef, een andere map als mijn redirect share opgeef, hij wel een volledig pad aangeeft bij het voorbeeld; dus \\server\anderemap\Clair\Application Data

terwijl het met mijn bestaande share \\server\redirect\Clair is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, misschien dat iemand anders hier wat aan heeft, vandaar even een aparte post. Ik had dus een andere map aangemaakt om naar te redirecten, dit lukte en alles bleef nu in de standaardmapjes, alleen was het inloggen zeer traag, terwijl het profiel maar een paar mb groot is. Ik had de dns instellingen nagelopen maar daar kon ik niets in vinden, en toen vond ik op google dat TCP Autotuning de oorzaak zou kunnen zijn. In het log kwam ook naar voren dat GPClient lang moest wachten op WINLOGON.

Als volgt gedisabled:
netsh interface tcp set global autotuning=disabled

dat kun je nachecken door:
netsh interface tcp show global

Daarna was het inloggen weer een stuk sneller.