Goedemorgen GT,
In een CMS dat ik aan het maken ben kun je categorieen toevoegen (voor een blog-achtige site). Nu wil ik voorkomen dat je twee dezelfde categorie boxjes toevoegt --> daarvoor het volgende script:
categoryboxes_box is verticale rij met alle categorieboxen.. Het resultaat (als dat er is) wordt uitgepakt en per array variable gecontroleerd... Ik zou volgens mij ook zoiets kunnen zeggen: "als result2 iets is, ga dan naar die pagina met message 2???"...
Maargoed, het werkt niet, ik heb de array ge-echoed en de query blijkt goed te zijn.... Wat is dan de fout hier???
ALvast bedankt!
In een CMS dat ik aan het maken ben kun je categorieen toevoegen (voor een blog-achtige site). Nu wil ik voorkomen dat je twee dezelfde categorie boxjes toevoegt --> daarvoor het volgende script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $newcategorybox = $_POST["newcategorybox"]; $confirmcategorybox = $_POST["confirmcategorybox"]; include("../DB/dbinfo.php"); $cxn = mysqli_connect("$hostname","$accountname","$accountpassword","$database") or die ("Could not connect to server, please try again later."); $query = "select distinct categoryboxes_box from devpax_categoryboxes where categoryboxes_box='$newcategorybox'"; $result2 = mysqli_query($cxn,$query) or die ("couldn't execute query"); $count = 1; while($row = mysqli_fetch_assoc($result2)){ foreach($row as $value){ $var[$count] = $value; if($var[$count] == $newcategorybox) {Header("Location:manage_categoryboxes.php?messagenum=2");} $count++; } } |
categoryboxes_box is verticale rij met alle categorieboxen.. Het resultaat (als dat er is) wordt uitgepakt en per array variable gecontroleerd... Ik zou volgens mij ook zoiets kunnen zeggen: "als result2 iets is, ga dan naar die pagina met message 2???"...
Maargoed, het werkt niet, ik heb de array ge-echoed en de query blijkt goed te zijn.... Wat is dan de fout hier???

ALvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 10:21 ]