Toon posts:

SCOM gebruiken voor managen meerdere klanten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Is er misschien iemand die ervaring heeft met het werken in een situatie waarbij een operations center verantwoordelijk is voor het managen van meerdere klanten, en daarbij gebruik maakt van de software SCOM, System Center Operations Manager?

Ik wil een onderzoek doen naar de mogelijkheden en kwaliteit van dit product. Dat het mogelijk is weet ik inmiddels, door gebruik te maken van gateway servers. Maar of het in de praktijk ook goed werkt en fijn is voor de operationsafdeling is natuurlijk een andere vraag.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan je deze met me delen?

Verwijderd

Topicstarter
*Schopje

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Binnen 24 uur?

Voor het beheren van meerdere netwerken (verschillende klanten) zijn veel betere oplossingen te vinden dan SCOM. Ga eens op zoek naar Managed Services software zou ik zeggen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
RolfLobker schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:20:
[...]

Binnen 24 uur?

Voor het beheren van meerdere netwerken (verschillende klanten) zijn veel betere oplossingen te vinden dan SCOM. Ga eens op zoek naar Managed Services software zou ik zeggen.
precies. wij gebruiken al jaren GFI max (toen het nog van een ander bedrijf was) en zijn hier erg tevreden over :)

http://www.gfi.com/it-managed-services-software

voor die tijd gebruikten we ook scmom (2005 en 2007) maar dat was nogal complex als je meerdere klanten wilde beheren met servers in een ander domain

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Wij monitoren meerde klanten middels SCOM. Werkt prima.
Je zult alleen wel een permanente tunnel naar je klant nodig hebben.
Wat wil je precies weten ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:01:
Wij monitoren meerde klanten middels SCOM. Werkt prima.
Je zult alleen wel een permanente tunnel naar je klant nodig hebben.
Wat wil je precies weten ?
Bedankt voor je reactie. Waar ik vooral nieuwschierig naar ben is de performance als je grotere klanten integreert (omgevingen t/m 50 servers), en hoe de adaptatie is bij de support mensen die er mee moeten werken. Blijft het wel overzichtelijk, bruikbaar en snel?
Pagina: 1