Erwinh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:51:
Met mijn oude 4G iPod speelde ik op mijn werk nog wel een muziek van mijn iPod via iTunes op de speakers van mijn PC af.
Om een of andere manier krijg ik dit niet aan de praat met mijn iPhone. Ik kan de iPhone wel inzien en zien welke nummers erop staan, maar ik kan ze niet afspelen.
Mis ik ergens een instelling, of werkt dit tegenwoordig niet mee?
Hmm, interessant. Ik deed dit inderdaad ook altijd met een oude 20gb 3G iPod die op handmatig beheren was ingesteld, maar inderdaad: als ik dit op een andere (overigens tevens gemachtigde computer ten behoeve van homesharing

) probeer, dan komen de playlists van de iPhone wel tevoorschijn, maar blijven ze grijs.
Het werkt wel weer op de computer waar de library vandaan komt. Allemaal windows overigens, geprobeerd op een XP 32bits, Vista 32bits en Seven 64bits.
Nu heb ik even zitten googlen en de conclusie is dat de iPhone in zekere zin meer gelimiteerd is, maar daardoor weer op andere manieren benaderbaar.
Je kunt inderdaad maar 1 audiolibrary linken aan je iPhone, maar als je iets als podcast aanmerkt, kun je dat bijvoorbeeld wel weer erop krijgen, zie ook
dit stukje.
Met betrekking tot het kunnen afspelen van de muziek heb je twee opties: steek de stekker van de speakers direct in de iPhone, of gebruik een alternatief programma zoals
pod player al lijkt deze niet echt ge-update te zijn...