HD video in Premiere stottert

Pagina: 1
Acties:

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 18:19
Hi fooks!

Ik had een EN7200GS videokaart en in Premiere stotterde de videootjes. De videos zijn HD (h264, 1920x1080 van een Canon HF100).

Als tip kreeg ik te horen, dat de video kaart geen HD ondersteunde, dus heb ik een andere gekocht (Radeon HD4550), die dat wel ondersteund. Maar helaas :'( geen verbetering.

De cpu's staan op 90%.

Mijn systeem:
Mobo: GigaByte GA-EP45-DS3,
Processor: Intel Core 2 Duo E5200 2.50 GHz,
Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz (2 * 2 GB),
Harddisk: WD Caviar SE16 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300.

Afspelen in Compact Media Player en CoreAVC geinstalleerd en daar draait het redelijk in (CPU's 70%)

Wat kan ik nu nog doen, om dit sneller te maken in Premiere?

[ Voor 0% gewijzigd door Zilvermeeuw op 23-10-2009 08:00 . Reden: Moederboard gewijzigd. ]

• Zilvermeeuw
Ik lees op adobe.com, dat Premiere als minimum requirement een dual core met 2.8GHz opgeeft.

Dat is hoger dan de 2.5GHz, die ik er in heb.

Ik ga me eens verdiepen in overclocken.

Denken jullie, dat dit gaat helpen?

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-03 19:42

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Een nieuwer systeem is het beste waarschijnlijk.
Als je niet weet hoe je moet overclocken kan je je systeem ernstig beschadigen he!

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

• Zilvermeeuw
Tja, hij is net 13 maand jong....

Wat nog erger is......... :$ :$
De cpu stond op 1.6GHz....... Ik voel me een -O-

Dus de eerste 'overclock' was erg makkelijk..... Hij staat nu op 2.5GHz

Ik heb ook de zoom van de monitor window op exact 25% gezet. Daar werd hij ook sneller van.

In deze setting ga ik het komende weekend testen.

• Zilvermeeuw
Het is wel verbeterd, maar nog niet goed. De clips zelf spelen nu redelijk goed af.

Maar bij de overgangen tussen twee clips stottert hij, of blijft het beeld 1 seconde stil staan.

Het moederboard kan veel snellere processoren aan. Maar ook sneller geheugen. (nu 800MHz, kan naar 1600MHz).

Wat ik nog steeds raar vind, is dat Premiere blijkbaar geen gebruik maakt van de rekenkracht van de videokaart. Kan ik dat ergens forceren?

Als het toch hardware is, wat kan ik dan het beste verbeteren? Processor, geheugen, of iets anders?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Voor zover ik weet biedt Premiere geen hardware acceleration.
h264 is nogal zwaar om on the fly te decoderen, geheugen hoef je niet te upgraden, wat is de de CPU usage als je nu een video afspeelt in Premiere?

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

heb je wel codecs geïnstalleerd , anders wordt je cpu maximaal belast ipv je GPU
klik ;)

• Zilvermeeuw
Sefyu schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:09:
Voor zover ik weet biedt Premiere geen hardware acceleration.
h264 is nogal zwaar om on the fly te decoderen, geheugen hoef je niet te upgraden, wat is de de CPU usage als je nu een video afspeelt in Premiere?
In een ander topic zag ik de combinatie met CoreAVC codecs en een licht gewicht meda player. Daar draait het nu goed op. Met Premiere gaat de cpu naar zo'n 75% (beide cpu's). Het stukje na een overgang is moeilijk voor hem. Dan gaat de cpu naar 95% en begint het stotteren.
Patjeee schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:11:
heb je wel codecs geïnstalleerd , anders wordt je cpu maximaal belast ipv je GPU
klik ;)
Ik heb de CoreAVC codecs geinstalleerd. Die werden aangeprezen door (bekende tweaker waar ik de naam niet meer van weet).

Uit bovenstaande lijkt de bottelneck bij de CPU te liggen.
Dus overclocken of een andere cpu moet de oplossing bieden. Denk ik.....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

De vraag is of premiere wel gebruik maakt van coreavc? Je kan wel codecs installeren, maar als ze niet werken is het onzin. Daarnaast ondersteund coreavc alleen (recente) nvidia kaarten. Met een ati kaart zal de cpu wel ontlast worden, maar minder dan met een nvidia kaart het geval is.

edit:
coreavc is een directshow filter, dus het zou kunnen.
Heb je ergens in premiere de optie om directshow filters in te schakelen?

[ Voor 42% gewijzigd door job op 24-10-2009 16:38 ]

Verwijderd

Verdiep je anders eens in offline editen. Je captured in SD, maakt je project, knippen, effecten, en dan op het einde als alles goed is de HD versie.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
CoreAVC verwijderen, ik vind het echt bagger.

Download Windows Media Player Home Cinema Classic, speelt alle HD formaten probleemloos af bij mij op een onboard HD 3200. Alles moet via de GPU gaan, zelfs een sempron kan HD afspelen met jou videokaart.

Dus belangrijk is dat je de Home Cinema versie pakt en niet de normale.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Zilvermeeuw
Mick1990 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:40:
CoreAVC verwijderen, ik vind het echt bagger.

Download Windows Media Player Home Cinema Classic, speelt alle HD formaten probleemloos af bij mij op een onboard HD 3200. Alles moet via de GPU gaan, zelfs een sempron kan HD afspelen met jou videokaart.

Dus belangrijk is dat je de Home Cinema versie pakt en niet de normale.
Ha Mick,

Het probleem is niet het afspelen in een media player, maar in Adobe Premiere.

Ik ga zo kijken naar de optie, om direct show aan te zetten.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm direct show kan helpen, maar misschien is dit zelfs nog iets beter:

http://www.bing.com/searc...VA&go=&form=QBRE&filt=all

Welke versie draai je? Ik meende te hebben gelezen dat de oudere versies voor de 'rendering' geen hardware ondersteunen, en dat wil dus zeggen: CPU. H264 kan dan nogal zwaar zijn, en tsja... ook voor die Core2. Voor het bewerken recoden in een makkelijker formaat zou een oplossing zijn, maar hardware gebruiken is natuurlijk een stuk beter. Maar goed, dat is bij mijn weten dus alleen CS4.

Verwijderd

CS4 Is de eerste waarbij Hardware acceleratie door de GPU is toegevoegd. Welke versie heb je?

• Zilvermeeuw
Dat klinkt allemaal positief!
Ik heb CS4.

Ik heb nog niets kunnen vinden over Directshow.
En kan ook niets vinden om hardware accelerator aan te zetten.
Pagina: 1