Toon posts:

[Geluid] Microfoon kraakt en piept?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn PC geformateerd en er een verse installatie van Windows XP (Professional, SP3) opgezet. Nu werkt alles naar behoren, behalve mijn microfoon. Die kraakt namelijk enorm wanneer ik via de Windows Sound Recorder wat zeg (klik voor link naar geluid). Het maakt niet uit of dat ik de Microphone Boost aan/uit zet, Frontpanel aan/uit (in SoundMax)... Ik heb naast deze microfoon ook een ander geprobeerd, werkte ook al niet!

Afbeeldingslocatie: http://www.unkl0ad.com/uploads/soundmax.png
Er staat bij Needs to be muted, bij het gele driehoekje.

Moederbord: Asus Maximus Formula (SupremeFX II geluidskaart, zat erbij, moet je in een PCI-slot doen)
Processor: Intel Core2Duo E8400
Geheugen: Team Xtreme 4096MB, PC6400
Videokaart: 2x MSI R4850 T2D
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 640GB
Voeding: OCZ StealthXStream 600Watt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 02:00 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Ik zou beginnen met het herinstalleren van de geluidssoftware, misschien dat daar ergens een driver conflict is ontstaan, alhoewel daar het geluidje niet echt naar klinkt. Maar eigenlijk het eerste waar ik aan denk is een vervuilde aansluiting, heb je toevallig een busje perslucht of iets wat heel hard gericht kan blazen? Dan zou ik eerst de aansluiting eens uitblazen :) Door de airflow in een kast wil stof nog wel eens in vervelende hoekjes trekken, hoe dichter de kast bij de grond staat, des te meer stof het ding ook aantrekt. Iig heeft het kraken/zoemen meestal met een vervuilde aansluiting te maken, of de aansluiting wondt slecht en is langzaam aan het overlijden. (want je had al uitgesloten dat het aan de mic zelf lag :))

Een andere hele goede mogelijkheid is dat de kast last heeft van statische lading die stoort op de aansluiting, dat kan diverse oorzaken hebben waarvan de voornaamste het gebruik van een niet geaard stopcontact, een slechte (aangesloten) voeding welke dus 'lekt' naar de behuizing, of een beschadigd kabeltje wat stroom 'lekt' naar de behuizing. (3 dingen die ik weleens ben tegengekomen bij het 'zoemen' van speakers)

[ Voor 30% gewijzigd door MicGlou op 23-10-2009 07:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Drivers heb ik al eens opnieuw geïnstalleerd, dat was geen oplossing (meerdere drivers geprobeerd).
Heb er even met een compressor doorheen gespoten, maar dat veranderde niets aan de situatie.

Het is wel heel vreemd, voor de format had ik nergens last van en werkte de microfoon perfect!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit klinkt een beetje als interferentie van een ander component, en dat duidt in 90% van de gevallen op good old IRQ problemen:)

Wat je even kunt proberen is kijken of je geluidskaarten en IRQ moet delen met een ander apparaat, bijvoorbeeld een netwerkkaart oid. Zie de eigenschappen onder Windows Apparaatbeheer :) En dan kijken of je er een ander IRQ aan kunt geven, desnoods vastzetten.

Mocht dat niet kunnen, probeer dan je geluidskaart eens in een ander PCI slot te zetten. De IRQ's worden vanaf het opstarten in volgorde uitgedeeld aande PCI sloten, dus in een ander slot zetten levert vaak automatisch een ander IRQ op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren werkte hij opeens, na een reinstall van de drivers...
Nu startte ik net de PC op en hij werkt wéér niet! :(