Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een laptop en ik zou graag met mijn nokia 6210 willen internetten via infrarood.
Hoe moet ik dit precies doen hij herkent hem wel maar als ik de software installeer kan ik nog steed niet internetten via de mobiele telefoon

plz help

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Je dient Nokia's datasuite te installeren om je 6210 als modem voor internet/email te gebruiken, maar wat vrijwel iedereen vergeet:

Je moet ook een datanummer aanvragen bij je telecom-provider. Ik heb zelf een Nokia 9110 en om te internetten moest ik een datanummer aanvragen en voor het ontvangen van faxen een faxnummer.
Bij de PTT zijn deze nummers, als aanvulling op je gewone nummer, gratis en het duurt ongeveer 224 uur voordat hij actief is!
Succes! :)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wow 224 uur !? Das een tijdje :P

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Een data en faxnummer heb je alleen nodig voor het ontvangen van data en fax. Voor het verzenden is het dus niet noodzakelijk. (bij KPN is dit in ieder geval zo).

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
24 uur moet het natuurlijk zijn....in ieder geval heb je toch echt een datanummer nodig voor het internetten...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40
Gash heeft gelijk. Zeker een datanummer. Over een spraaknummer kan je alleen WAP versturen/ontvangen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

waarom heb je zelf een datanummer nodig ?

ik heb een telfort abbo (incl 6210) daar zit wel een datanummer bij maar waarom zou ik die nodig hebben om te internetten ?

ik bel gewoon in bij mijn isp en dat gaat goed.

waarom werkt alleen ir niet in win2k ?
ik wacht nu op de bluetooth oplossing omdat ik geen kabel wil hebben. iemand enig idee wanneer die bluetooth set hier nou eindlijk komt ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kep dus ook een 6210 en gebruik gewoon de IR poort om in te bellen via mijn laptop. wel dus eerst die PCsuite van nokia installeren met de modemdriver.

Vervolgens kan ik gewoon inbellen op mijn bestaande Planet Internet account (hoef nog niet eens primary/secondary DNS op te geven).

En een datanummer ? nooit van gehoord :P
Hep trouwens een Telfort abbo.

Verwijderd

Als ik met m'n Siemens S25i en Psion Revo ga internetten heb ik ook echt geen datanummer nodig hoor! Dit met een gewoon Ben abonnement.

edit:

Ik heb het even nageken als je fax en data wilt ontvangen heb je wel een datanummer nodig.

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Data en fax nummer heb je inderdaad nodig voor het ontvangen (en als ik me niet vergis gaat het dan om data/faxen ontvangen vanaf analoge lijnen).

Verwijderd

Wat voor melding krijg je trouwens ?

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op maandag 05 maart 2001 11:56 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

waarom werkt alleen ir niet in win2k ?
ik wacht nu op de bluetooth oplossing omdat ik geen kabel wil hebben. iemand enig idee wanneer die bluetooth set hier nou eindlijk komt ?
Omdat IR in Win2K om bepaalde security redenen uit staat.
IRCom2K is een tooltje om dat te omzeilen. Je hebt dan ook geen datasuite meer nodig maar installeert gewoon een standaard 9600 baud modem op de virtuele Com-Poort.

de website van de makers van dit progje is www.ircom2k.de
het is er in het engels (link hierboven) en in het duits (zoek zelf maar op de site) en de source voor visual studio 6. (ook op de site)

Verwijderd

Ik heb ook een Y2K laptop met IR en een 6210,
de infrarood-communicatie loopt goed volgens de tools-software, alleen inbellen via de virtuele COM-poort lukt me om de een of ander debiele reden niet :(

Ik heb alles op het oog echt goed werkend, heb ook die update van Nokia en zo... alleen inbellen gaat absoluut niet lukken :( :(

Het hele zootje hangt wanneer ik een inbel-verbinding open , met een dialoogschermpje met de melding 'opening port...'

Enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat het ingebouwde interne modem nog wel eens dwars kon zitten,
is er misschien een hardware-goeroe dit dat kan ontzenuwen/ontkrachten >:)
Pagina: 1