• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
Hey mede tweakers,

heb paas geleden van iemand een mobo overgekocht maar nu ik in de doos keek zat het I/O shield dingetje er niet bij. Kan ik mijn computer starten zonder dat ding of is dit schadelijk?

Ook heb ik een nieuwe kast gekocht. Een antect 900 II. Er zaten al van die spacers in de kast waar je het moederbord opschroeft als ik dit goed heb. Maar er zaten in een zakje ook van die soort rubberen ringetjes. Moeten deze dan tussen dat spacer dingetje en het moederbord of tussen het moederbord en de schroef die je erin draait.

Groetjes

Jeffrey

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Die rubbertjes zijn om je hd dempend op te hangen, niet voor je mb. Let bij die mb spacers even op dat ze alleen op plekken zitten waar op het mb ook de gaten voor zitten, anders krijg je mogelijk kortsluiting. Starten zonder ATX backplate kan wel, maar mogelijk dat sommige connectors wat instabieler zijn.

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Het bovenstaande is al volledig, ik wilde er alleen aan toe voegen dat zonder I/O panel er ook meer stof in de kast komt, en de airflow niet optimaal is.

Probeer anders een i/o shield te bestellen van de producent van je mobo.

Knowledge is power

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Raptorial schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:25:
Het bovenstaande is al volledig, ik wilde er alleen aan toe voegen dat zonder I/O panel er ook meer stof in de kast komt, en de airflow niet optimaal is.

Probeer anders een i/o shield te bestellen van de producent van je mobo.
Dat die "iemand" zijn backplate er eens "uitramt" en die doorgeeft aan de nieuwe eigenaar. Die backplate van het oude moederbord zal toch niet passen op het nieuwe.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
Ja heb hem gemailed. Heb vanmorgen nog het moederbord is goed onderzocht want hij zei dat het mobo maar 1 a 2 dagen was gebruikt. Nu zag ik ook een inimini scheurtje op het uiteinde van het plastic omhulsel van het pci 2.0 slot. Vanavond testen of het mobo uberhaupt nog werkt. Beetje balen aangezien hij zei dat het *nieuw* was.