PCI-Kaart of USB adapter

Pagina: 1
Acties:

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:21
In mijn nieuwe pc moet een draadloze netwerkadapter komen.
Ik zit te twijfelen tussen een PCI-kaart en een USB Adapter.
Over het algemeen zeggen ze dat je met een PCI-kaart beter ontvangst heb.
Maar mijn pc staat in een hoekje met twee muren, dus dan is een kaart achter de pc misschien geen goed idee?
Deze adapters heb ik in overweging:
PCI:

Linksys WMP600N-EU
Sitecom WL181 XR

USB
Sitecom Wl-345.

Welke adapter kan ik het beste nemen voor het beste bereik en ontvangst?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:20
slico schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:56:
Maar mijn pc staat in een hoekje met twee muren, dus dan is een kaart achter de pc misschien geen goed idee?
Bij mij staat mijn computer ook in een hoekje, met de router aan de andere kant van de muur en nog een 5 tal meter verder. Hiermee krijg ik 4 van de 5 blokjes signaalsterkte.
Als signalen niet door de muur konden gaan, wat was dan het nut van draadloos in huis :9
Bovendien: op je PCI-kaarten zitten meerdere antennes, terwijl de USB adapter er geen heeft (buiten een kleine intern).
Ik zou dus voor een PCI-kaart gaan.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er zijn ook wel PCI kaarten waar de antenne aan een stuk kabel zit (en dergelijke verlengsetjes zijn ook los te koop). Dus kijk even naar zo'n kaartje, of op z'n minst een kaartje waar de antenne afneembaar (en dus verlengbaar) is.

Voordeel van PCI boven USB is ook dat de doorvoersnelheid niet beperkt wordt door USB (al valt dat met USB2.0 nog wel mee denk ik) en de CPU veel minder belast wordt (USB is sterk CPU afhankelijk).

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 22-10-2009 22:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• slico
Dankjewel voor jullie snelle tips!
Welke van de twee PCI-kaarten zouden jullie kiezen?
Je kan bij de twee PCI-kaarten die ik noemden dus gewoon een afneembare antenne kopen?
Bij de Linksys WMP600N heb je het voordeel van de Dualband, 2,4 of 5 GHz, maar ik hoor al een poosje verhalen over de betere kwaliteit van de Sitecom netwerkkaarten, dus graag nog wat advies hierover!

[ Voor 36% gewijzigd door slico op 22-10-2009 22:23 ]

Verwijderd

Is kabel trekken echt geen optie? Gaatje in de muur?

Heb je 100% bereik, snelheid en betrouwbaarheid. Met name het laatste wordt een probleem, met al die WiFi kastjes die men gratis krijgt.... alle buren hebben zo'n ding.... Lekker vol op die frequentie band.... Tenzij je voor de a-band gaat, die is vrij (want die wordt niet in de consumenten lijn gebruikt, echter alleen bij bedrijven).

Ik zou voor de kabel gaan. Helemaal omdat dit een "vaste" PC is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afgezien van de antennes (ik zit met het zelfde dilemma namelijk): wat is de verwachting t.a.v. het voortbestaan van de PCI bus? PCI-E begint nu langzamerhand een beetje de norm te worden heb ik de indruk...is het dan nog wel verstandig om een PCI geval te nemen :? Of kun je in dat licht toch beter voor USB gaan, dat vooralsnog een stuk couranter lijkt :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:33:
Afgezien van de antennes (ik zit met het zelfde dilemma namelijk): wat is de verwachting t.a.v. het voortbestaan van de PCI bus? PCI-E begint nu langzamerhand een beetje de norm te worden heb ik de indruk...is het dan nog wel verstandig om een PCI geval te nemen :? Of kun je in dat licht toch beter voor USB gaan, dat vooralsnog een stuk couranter lijkt :?
Wat is er mis met iets als een dergelijk PCIe geval? PCIe x1 blijft voorlopig nog wel bestaan hoor, gok ik zo.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• slico
Even ontopic.
Welke kaart zouden jullie kiezen:
Linksys WMP600N-EU (Dual Band, dus 2,4 of 5 GHz)
Sitecom WL181 XR (Drie antennes)
Ze hebben allebei Draft 2.0 voor N variant, maar bestaan er al kaarten met 3.0 of 4.0 of gewoon de volledige N?

• slico
Geen opmerkingen meer?
Dan ga ik voor de Linksys met Dual Band!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:58
Tja, je doet met beide geen miskoop. USB of PCI is eigenlijk een persoonlijk iets, PCI is opzich netter.
Maar zelf ga ik toch meestal voor een USB stick erin, lekker simpel, minder storingsgevoelig (soms reageren pc's niet helemaal lekker als je opeens wat in een PCI poort duwt).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1