Windows 7 - RTM Ultimate naar Final: downgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hummert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb al even lopen zoeken maar kon zo niet het antwoord op mijn vraag vinden, hopelijk weet iemand hier hoe het zit.

Ik heb op dit moment, naar volle tevredenheid, de Windows 7 RTM draaien. Ondertussen al 2 keer een re-arm gedaan en sta nu op het punt om Windows 7 aan te schaffen. Alleen wil ik de OEM Home Premium aanschaffen, ultimate is te duur en die extra zaken heb ik thuis niet nodig.

Nu had ik ooit "ergens" gelezen dat als je bij activatie een key opgeeft van home premium, hij automatisch terugvalt op home premium, dus de extra functionaliteit uitschakelt. Klopt dit?

Of heb ik me nu verplicht opnieuw te installeren (waar ik geen zin in heb, gezien alles nu lekker draait) of toch een ultimate aan te schaffen?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Ja, dit zou ik ook graag willen weten, ik zit nu met hetzelfde probleem.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Microsoft kan je dat ongetwijfeld ook zelf bevestigen neem ik aan, als je hun helpdesk belt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hummert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-12-2021
Goed, zal ik dan mijn eigen vraag maar beantwoorden? 8)
Wat andere zoektermen in google gaven me het antwoord alsnog.

http://www.unawave.de/installation/downgrade-en.html?lang=EN

Blijkbaar kan het wel, maar dan moet je eerst in de registry van je bestaande windows 2 keys veranderen van bv ultimate naar home premium. Vervolgens vanuit Windows de home premium 'upgrade' starten en dan zal hij hem converteren, met in principe behoud van alle settings, drivers etc.

Wie gaat dit testen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door hummert op 22-10-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Los van je link, die je maar zelf moet proberen, is de normale situatie eenvoudig:

* Downgraden gaat niet
* Veranderen van architectuur (van x86 naar x64 of vica versa) gaat niet

In die beide gevallen -> reinstall.

Ik zou het sowieso doen, zelfs al werkt de workaround van je link. Wie weet welke problemen je mee zal sleuren op die manier :|