Vanmiddag na thuiskomst van mijn werk startte mijn pc niet meer op. De pc gaat aan, fans spinnen op, hdd en dvd draaien even, en hij valt uit en begint op nieuw. Dit met de volgende configuratie:
- GA-P35 DS3
- E8400
- 2x2GB 800GHZ kingston
- hd4850 asus
- Corsair HX520 voeding
Verder wat hdd's, zie http://tweakers.net/gallery/sys/20041 voor exacte specs.
Het volgende heb ik geprobeerd als hardware filtering.
Als eerste de twee reepjes ram afzonder geprobeerd. Geen verandering
Daarna ander videokaart geprobeerd, een HD3450 die ik net voor een mediacentertje heb gekocht. Geen verandering.
Vervolgens alle hdd's (3 stuks) en de DVD losgekoppeld van stroom en sata, Geen verandering.
Hierna de processor vervangen door een E2180, met weer geen ander resultaat.
Ten einde raad, zo'n beetje ook het moederbord vervangen door een Asus P5B. Deze geprobeerd met beide videokaart en een nieuwe harde schijf (die had ik sowieso nodig). Weer geen beeld, maar ook geen herstarts. Lampje op mobo brand, Fans spinnen, hdd spint maar er gebeurd niets, beeld wordt niet geactiveerd, zo lijkt het.
Enige wat ik nog niet heb kunnen proberen uit te wisselen is de voeding. Puur omdat ik daar nog geen andere van heb. Allereerst leek me de voeding geen waarschijnlijke verdachte. Geen rare geuren, de boel gaat wel aan...
Toch inmiddels is dat het enige wat ik nog niet veranderd heb. Heeft iemand nog ideeen of suggesties of wellicht herkenning bij bovenstaande problemen?
- GA-P35 DS3
- E8400
- 2x2GB 800GHZ kingston
- hd4850 asus
- Corsair HX520 voeding
Verder wat hdd's, zie http://tweakers.net/gallery/sys/20041 voor exacte specs.
Het volgende heb ik geprobeerd als hardware filtering.
Als eerste de twee reepjes ram afzonder geprobeerd. Geen verandering
Daarna ander videokaart geprobeerd, een HD3450 die ik net voor een mediacentertje heb gekocht. Geen verandering.
Vervolgens alle hdd's (3 stuks) en de DVD losgekoppeld van stroom en sata, Geen verandering.
Hierna de processor vervangen door een E2180, met weer geen ander resultaat.
Ten einde raad, zo'n beetje ook het moederbord vervangen door een Asus P5B. Deze geprobeerd met beide videokaart en een nieuwe harde schijf (die had ik sowieso nodig). Weer geen beeld, maar ook geen herstarts. Lampje op mobo brand, Fans spinnen, hdd spint maar er gebeurd niets, beeld wordt niet geactiveerd, zo lijkt het.
Enige wat ik nog niet heb kunnen proberen uit te wisselen is de voeding. Puur omdat ik daar nog geen andere van heb. Allereerst leek me de voeding geen waarschijnlijke verdachte. Geen rare geuren, de boel gaat wel aan...
Toch inmiddels is dat het enige wat ik nog niet veranderd heb. Heeft iemand nog ideeen of suggesties of wellicht herkenning bij bovenstaande problemen?