Toon posts:

Mail ontvangen op Mac Mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben mijn Mac mail account aan het instellen. Ik heb bij nieuw account aanmaken al mijn gegevens van de server ingevuld. Hij zegt bij het controleren dat hij contact heeft gemaakt. Het is een POP account

Ik kan nu echter wel vanuit Mac Mail sturen, hij stuurt de mail goed door naar mijn Gmail, met het goede emailadres erbij. Ik kan echter niks ontvangen. Als ik vanuit gmail hetzelfde adres in typ of reply dan ontvang ik hem niet in Mac mail.

Ik hoop dat iemand kan helpen, want dit is allemaal nieuw voor mij.

Bedankt.

• Willem-Jan1991
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
Je gebruikt Gmail, zorg dat d imap optie in gmail aanstaat.

Apple Mail zal het automatisch herkennen als Gmail Imap

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry ik leg het verkeerd uit:

Bij mijn domein en webspace kreeg ik van mijn hosting een email adres toegewezen. Dat was toegewezennaam@domeinnaam.com
Hierbij zat natuurlijk een POP mail server en een SMTP voor uitgaande mail.

Als ik de stappen in Mac Mail volg met het door hun toegewezen domeinnaam dan gaar alles perfect en zend en ontvangt hij.

Ik heb echter in de admin van mijn hosting een aantal nieuwe email adressen aangemaakt. Met Squirrelmail en Entourage had ik geen problemen om deze accounts te installeren.

Als ik in Mac mail probeer in te stellen en kies de inlognaam en wachtwoord van de door mij aangemaakte emailadress bij de hosting, dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken, omdat de gegevens niet kloppen.

Ik kan dus alleen een account aanmaken met het door hun toegewezen emailadres.