• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59
Heey,

Ik heb volgens mij een beetje een buggje in mijn geforce 8600 GT.
Ik kan ook niet meer fatsoendelijk gamen wegens dit, 5 tot 8 frames minder, in 3Dmark06 haal ik 3333 punten :'( :'(
Mijn kaart heeft vanzich zelf 256 Mb werkgeheugen.
Dit is er aan de hand:
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/773/buggeforce.jpg

Ook heb ik iets met mijn E4500, hij geeft op elke palats iets anders aan, in mijn BIOS geeft hij hetzelfde als cpu-z aan.
http://img29.imageshack.us/img29/8279/bugge4500x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/4630/bugge4500.jpg
Ik vind dit een beetje raar, :? Helpt het met drivers updaten? vorige keer dat ik dat deed, moest ik vanalles doen om het geod te krijgen.

EDIT:\ WERKGEHEUGEN
1 x 2 gb swissbit pc2-5300u 555
1 x 1 gb swissbit pc2-5300u 555
Langzaam toch? trouwesn mijn systeem isgeoverklockt heb een G31M-GS dus ver kan ik niet komen emt overklokken

[ Voor 39% gewijzigd door alaintje op 22-10-2009 21:28 . Reden: Photo resize & typo's ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

alaintje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:21:
Heey,

Ik heb volgens mij een beetje een buggje in mijn geforce 8600 GT.
Ik kan ook niet meer fatsoendelijk gamen wegens dit, 5 tot 8 frames minder, in 3Dmark06 haal ik 3333 punten :'( :'(
Mijn kaart heeft vanzich zelf 256 Mb werkgeheugen.
Dit is er aan de hand:
[afbeelding]
HyperMemory. Je kaart heeft 512MB en dat maakt er het driedubbele van.

Edit: Ik vind overal dat die kaart 512MB zou moeten hebben. Geen idee waarom er dan 256 getoond wordt. Natuurlijk, Medion... :r
Ook heb ik iets met mijn cpu, hij geeft op elek palats iets anders aan, in mijn BIOS geeft hij hetzelfde als cpu-z aan.
Ik vertrouw enkel de BIOS. Verschillen zijn aan de software te wijten.
Ik vind dit een beetje raar, :? Helpt het met drivers updaten? vorige keer dat ik dat deed, moest ik mijn jumpers omzetten.. :(
Drivers updaten is een MUST voor gamers. Dat van die jumpers moet je wel eens uitleggen :?

[ Voor 10% gewijzigd door YellowOnline op 22-10-2009 21:33 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-01 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Huh? Wat is het probleem? Is je 8600GT nu opeens een GS geworden?

• alaintje
Knip

[ Voor 202% gewijzigd door alaintje op 22-10-2009 21:36 . Reden: Knipie hier, plakie daar ]

• alaintje
Zoiets, van 215 mb naar 1500 ?
Of Medion moet het met repareren van mijn systeem paar maanden terug toevallig hebben gedaan. ziet er wel nog hetzelfde uit ;) Dus dat kan niet.

Rofl, was hem niet... sorry
YellowOnline schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:25:
[...]

HyperMemory. Je kaart heeft 512MB en dat maakt er het driedubbele van.

Edit: Ik vind overal dat die kaart 512MB zou moeten hebben. Geen idee waarom er dan 256 getoond wordt. Natuurlijk, Medion... :r
Bedankt :) Het is echt een GT, en geen GS ! Ik update drivers nu.
Toen ik mijn pc terug kreeg, had ik een vga kaart, ofterwel helemaal geen :) nice Medion.
Mijn moederbord kan ook de schuldigge zijn Arock G31M-GS is ook niet de beste.
Trouwens wel vreemd, eerst had hij dat volgens mij niet als ik me het goed kan herrinerren?

Edit:\ Update heeft tot heden nog niet geholpen ik zla een reboot doen ...
Is mijn werkgeheugen van mijn pc trouwens ook niet erg langzaam 388 mhz?

Bedankt voor je reactie trouwens !

[ Voor 50% gewijzigd door alaintje op 22-10-2009 22:30 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

OK, dat is een MSI NX8600GT. Nu zijn we niet meer over hetzelfde model bezig. Die heeft inderdaad 256MB geheugen. Ik vermoed dat die HyperMemory gewoon ontzettend veel RAM geheugen neemt omdat ze beschikbaar is - ik heb geen ervaring met die technologie want die is denk ik enkel op lower-end GFX aanwezig.

Voor je prestatieverlies: heb je niet wat verkeerd overklokt? Je coreklok is hoger dan de referentie (637MHz tov. 580MHz) maar je RAMklok is serieus onder de referentie (445MHz tov. 800MHz!).

En we zijn toch 100% zeker dat het over de afgebeelde grafische kaart gaat, right?

Oh, en kan je CPU niet op 333x9 ipv. 233x11? Scheelt 400MHz. Enfin, niets te maken met je thread.

[ Voor 15% gewijzigd door YellowOnline op 22-10-2009 21:56 ]

• alaintje
Oké is offtopic,
Maar ik kan geen multiplier op mijn Asrock veranderen :( :( !
Maar der is volgens mij van alles mis,
maar nu net cod4 geinstalleerd haal 50 frames op normaal en 40 metietsjes hoger.
en met openemen 33 :) Dus best wel chill..
Ik heb wel mijn pci naar 96 gehaald dacht ik, en mijn Front bus naar 1xx nogwat... Anderswerd het erg met mijn grafiche kaart, die kreeg dan kuren of werd van 47 naar 78 graden.
nu 55 stressed

Trouwens, dat is hem niet nee, mijn Ram zit toch anders.
Dus als ik het een beetje goed begrijp, wordt der 20 % van mijn werkgeheugen gebruikt ofzo, en de rest is allemaal voor mijn grafische kaart? zoiets bestaat toch niet?

[ Voor 50% gewijzigd door alaintje op 22-10-2009 22:40 ]

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
alaintje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:29:
Oké is offtopic,
Maar ik kan geen multiplier op mijn Asrock veranderen :( :( !
Maar der is volgens mij van alles mis,
maar nu net cod4 geinstalleerd haal 50 frames op normaal en 40 metietsjes hoger.
en met openemen 33 :) Dus best wel chill..
Ik heb wel mijn pci naar 96 gehaald dacht ik, en mijn Front bus naar 1xx nogwat... Anderswerd het erg met mijn grafiche kaart, die kreeg dan kuren of werd van 47 naar 78 graden.
nu 55 stressed

Trouwens, dat is hem niet nee, mijn Ram zit toch anders.
Dus als ik het een beetje goed begrijp, wordt der 20 % van mijn werkgeheugen gebruikt ofzo, en de rest is allemaal voor mijn grafische kaart? zoiets bestaat toch niet?
Jawel, ik had vroeger ook een 8600 GS, en dat ding slurpte RAM (dat hoort ie ook te doen GS staat volgens mij voor shared memory in andere letters ofzo :P) En trouwens, je kan je multiplier niet veranderen, bij intel kan dat alleen bij proto types en Extreme editions :P, ligt dus niet aan je Asrock moederbord. En 55 graden voor een videokaart valt reuze mee. En nog 1 ding: Ik speelde Cod4 met die videokaart op 800*600 met stabiel 60 fps, was perfect speelbaar... Ik had een Q6600 in de pc zitten.

• alaintje
Thanks!
Maar mijn BIOS zit toch ook in mijn mobo ? :) .
What ever... sluit topic maar.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 14:21
Ben ik nu gek of ben ik nog geen oplossing tegen gekomen?

Dus wat was het nu? Had je je PCI-e bus ondergeklokt? Of toch HyperMemory?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• alaintje
Hyper memory, heb hem op 100 gezet, en alles is ehtzelfde, alleen meer shared memory paar mb meer.
Gewoon hypermemory dus.

Pagina: 1