Vaag probleem WD elements 400GB

Pagina: 1
Acties:

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 07:07
Ik heb een vaag probleem met mijn wester digital elements van 400gb (externe hdd). Hij heeft altijd goed gewerkt, (ik trek meestal de stekker eruit wanneer ik hem niet gebruik omdat hij niet zo heel vaak in gebruik is) Nu had ik hem drie dagen terug nodig, dus stekker erin tot mijn schrik deed hij niks. Stekker eruit er opnieuw in heel even ging het lampje branden op de voeding en van de hdd en toen weer meteen uit. Toen heb ik hem bij een andere computer geprobeerd, (ook ander stopcontact). Na het daar twee maal geprobeerd te hebben deed hij het weer.

Vandaag precies hetzelfde probleem. Als ik de stekker van de voeding in het stopcontact steek maar niet in de hdd gaat het lampje op de voeding branden, doe ik de andere kant van de stekker dan in de hdd gebeurd er niks meer, en gaan de lampjes uit. Nu vielen mij een aantal dingen op.

1 de laptop staat in de buurt van een raam met enkel glas waar het redelijk koud is, en ik merk dat de schijf helemaal koud aanvoelt, wanneer hij weer werkt is hij wat warmer? kan dit er iets mee te maken hebben.

2: Ik las op internet dat al een aantal mensen met deze schijf een kapotte voeding hebben gehad? Is de voeding gewoon stuk?

Of is mijn harde schijf aan het dood gaan in dat geval kan ik beter snel een nieuwe kopen want ik heb nu geen mogelijkheid al deze bestanden te backuppen.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
1) Als je geen andere mogelijkheid hebt om je bestanden op te slaan, dan maar snel een nieuwe schijf halen en BACKUPS maken.
2) Bij WD een diagnose tool ophalen en kijken of het niet je schijf is die het aan het begeven is.
3) Probeer ook een voeding te lenen van iemand en probeer het dan daarmee.

[ Voor 31% gewijzigd door donnervogel op 22-10-2009 21:23 ]