USB met CDFS verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een USB stick waar zo'n irritante virtuele cdrom mee opgestart wordt met een paar links erin. Ik zou die cd rom graag willen verwijderen.
Van iemand ben ik te weten gekomen dat het een CDFS ofzo iets is en ik zou dit graag weg willen.

Ik heb al zitten zoeken op het internet maar mijn zoektocht kwam altijd uit tot niets. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Ik gebruikt Ubuntu, als je weet hoe dit moet op Windows mag je dit ook zeggen (dan switch ik wel).

Alvast vriendelijk bedankt.

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Mounten en met cfdisk formatteren en nieuw FS wegschrijven? Of is dit zo'n leuke die zichzelf overnieuw partitioneert enzo.

Edit:
What I already tried without success:
- Formatting with Windows, Partition Magic ... (tested also in safe mode)
- Formatting QtParted Linux, GParted, dd, cfdisk... (CDFS partition is not recognized or read)
- Remove U3 (does not recognize my key)
Bron
Werk dus schijnbaar niet...

[ Voor 61% gewijzigd door Firestone op 22-10-2009 20:57 ]

Verwijderd

Google eens op remove u3 usb. Want dat schijnt bij de meeste sticks wel mogelijk te zijn :)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03
Firestone schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:53:
Mounten en met cfdisk formatteren en nieuw FS wegschrijven? Of is dit zo'n leuke die zichzelf overnieuw partitioneert enzo.
De meeste (bijv. U3) usb-sticks hebben gewoon een extra device en is dus geen aparte partitie ofzo.
Je kan het oplossen door U3 echt hard te verwijderen of met een udev rule het CD-ROM verbergen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Ik vermoedt dat het inderdaad U3 is. Meeste fabrikanten bieden wel een U3 remover aan op hun website, maar deze zijn meestal wel weer Windows only.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je kunt bij bijna alle U3 sticks in de U3-instellingen het U-3 gedeelte gewoon uitzetten. In dat geval start de 'cd' niet op, en kun je lekker je stick gebruiken.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Dan moet je dus wel eerst U3 installeren ;)

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

En anders kunnen we dit proberen: http://u3.com/support/default.aspx#CQ3.

• SMGGM
Ik dacht dat U3 zo was met draagbare software erop. Ik zie die mogelijkheid toch niet bij die USB stick.
Die cd rom daarbij is gewoon om te voorkomen dat die 2 links erop verwijdert worden, is immers een gratis gekregen USB stick.

Verwijderd

Dan is het geen U3 inderdaad.

Kan fdisk er niks mee?

• SMGGM
Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met fdisk zou moeten doen :p
Het is inderdaad een partitie die constant terug komt.

Verwijderd

Soms kan het gewoon niet. Dan is het echt hard er op gezet.
Mss moet je overwegen om voor 5 euro een andere stick te halen.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Werkt iets als sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sdb (vervang sdb voor jouw stick) niet? Dat zou iig een compleet lege stick moeten opleveren.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03
SMGGM schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:29:
Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met fdisk zou moeten doen :p
Het is inderdaad een partitie die constant terug komt.
Weet je zeker dat het een partitie is? Dat is niet bepaald een gebruikelijke opzet namelijk.
Post eens de output van
fdisk -l /dev/sda

vervang /dev/sda met de devicename van je USB stick.
en doe eens een
sudo lsusb -v

de output lengte is mogelijk meer geschikt voor pastebin.
Of, misschien nog beter: unplug je USB stick. start een terminal met
sudo tail -f /var/log/syslog

plug je USB stick er weer in, wacht even, en post welke regels erbij kwamen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1