Andere invloeden van DDR

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
De laatste tijd gaat het alleen maar over dat DDR niet de snelheidswinst haalt die men verwachtte. Maar is er wellicht niet een ander punt waarmee DDR interessant kan zijn?

Ik vroeg me af wat het performance verschil zo zijn tussen verschillende groottes geheugen. Dus of 128 Mb DDR even snel is als 256 Mb SDR. Als dit zo zou zijn zou DDR al een stuk interessanter worden. Want je hebt er minder van nodig in principe.

Hoe denken anderen hierover?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Heb zelf Samsung 128mb pc 800 DDR geheugen,denk dat het wel sneller loopt als andere geheugens en vooral uit de benchmarks blijkt dat de bandbreete van het geheugen zeer hoog ligt,met spelletjes enzo loopt het ook alemaal soepel,heb daarbij ook een Gefroce DDR video kaart,enige probleem is dat het n beetje super duur is anders had ik 256 genomen want dan heb je echt iets maximaals denk als je hogere bus snelheid hebt dat DDR het beste presteert

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

DDR kan rete snel zijn allen worden er een beperkt aantal apps/games/rofapps getest met ddr

er zijn apps die 30% performance winst halen als je ook deze aps gebruikt dan is ddr wat voor jouw gebruik je aps die maar 2 to 5% halen dan is ddr niet dringent nodig

VEEL REVIEWERS TESTEN ALLEEN MET "n baar APPjes Quake 3dmark membench sysmark soms iets meer maar er is VEEL MEER
dus die conclusies zijn gebaseerd op onvolledige bench test
Als je uisluitent veel Quake gebruikt dan zegt zo'n review genoeg voor jouw geval
zoniet dan is het een groffe indicatie die er ver naast kan liggen

dus gebruikje geen qquake zoek dan naar uitgebreide reviews want dan krijg je een beter beeld over DDR performance

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
Op zondag 04 maart 2001 13:54 schreef curryworst het volgende:
Heb zelf Samsung 128mb pc 800 DDR geheugen,denk dat het wel sneller loopt als andere geheugens en vooral uit de benchmarks blijkt dat de bandbreete van het geheugen zeer hoog ligt,met spelletjes enzo loopt het ook alemaal soepel,heb daarbij ook een Gefroce DDR video kaart,enige probleem is dat het n beetje super duur is anders had ik 256 genomen want dan heb je echt iets maximaals denk als je hogere bus snelheid hebt dat DDR het beste presteert
Jij heb het over RDRAM, dat is heel iets anders als gewoon DDR-SDRAM, hoewel wel de DDR techniek voorkomt in alle Rimms!

Verwijderd

Ik had niet veel meer van DDR verwacht hoor. Het houd namelijk net als SDRAM een hoge latency.

een ander voordeel van DDR is dat het een lager voltage heeft. nl maar 2.5v tov de 3.3v van SDR dit heeft als voordeel dat het minder stroom verbruikt en dus beter geschikt is voor gebruik in laptops ed.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 04 maart 2001 17:34 schreef -THaVinNY- het volgende:
Ik had niet veel meer van DDR verwacht hoor. Het houd namelijk net als SDRAM een hoge latency.

een ander voordeel van DDR is dat het een lager voltage heeft. nl maar 2.5v tov de 3.3v van SDR dit heeft als voordeel dat het minder stroom verbruikt en dus beter geschikt is voor gebruik in laptops ed.
Bij de ene app is latency belangrijker bij andere weer bandbreedte en somige ook beide

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1