Samsung green 1.5TB raar startop geluid (incl geluid)

Pagina: 1
Acties:

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,
ik heb een Samsung Green 1.5TB (loopt dus op 5400rpm).
Deze gaf vanaf het begin een raar opstart geluid. Daarna gaat het weg en zo af en toe komt het terug (1x per uur ofzo voor 5 tot 10s), meestal als die "idle" is

Ondertussen heb ik een andere hardeschijf (dezelfde) omdat ik deze toch niet vertrouw om een backup te maken van en data.
Nu heeft die andere hardeschijf exact hetzelfde geluid?!

Beide hardeschijven werken perfect en doen niet raar, diskscans zijn ook allemaal inorde.

Op internet gezocht en vond dit filmpje (wel extern ipv intern) maar het geluid is exact hetzelfde
http://www.youtube.com/watch?v=GZrJDCX9NfU

Iemand een idee wat dit nu is?

• wvansl
Niemand die hier zijn mening over kan geven?

Verwijderd

Hiervoor kun je toch ook contact met Samsung of de winkel waar je hem gekocht hebt

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:37
Klinkt niet gek in mijn oren hoor. Gewoon spinup, die klik is zeker vrij normaal, en daarna zijn het gewoon zoekgeluiden?

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 20:23
Sinds gisteren heb ik ook deze greens gekocht (3 stuks) en alle drie hebben bij het booten inderdaad 3 of 4 harde klikken.
Ben er nog flink mee bezig en weet niet of mijn Perc aan spindowns doet, maar na het booten heb ik er geen last meer van.
Heb een flink aantal data erop gezet en ze waren voor de rest fluister stil.

De tikken zijn in ieder geval harder dan mijn F1 750GB drives waarvan ik er vijf van heb.
Want die hoor ik helemaal niet.

Maar het lijkt geen kwaad te kunnen en ik stoor me er niet aan... :O

• wvansl
Mnja, normaal of niet, het klinkt toch maar raar.
Deze site overigens:
http://www.datacent.com/hard_drive_sounds.php

Vind ik het geluid wel erg hard overeen komen met:
"Samsung 40GB desktop hard drive with bad head knocks a few times."

Dusja?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik heb zelf hier 4x De F2 1TB die tegelijk opspinnen maar geen van hen maakt die tik zals je rond seconde 19 hoort van dat filmpje. Op spin geluid is wel identiek alleen het ratelen (wat na die tik komt) heb ik dan wel maar zeker niet zo luid als je daarop op hoort.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• wvansl
klaasbram schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:25:
Ik heb zelf hier 4x De F2 1TB die tegelijk opspinnen maar geen van hen maakt die tik zals je rond seconde 19 hoort van dat filmpje. Op spin geluid is wel identiek alleen het ratelen (wat na die tik komt) heb ik dan wel maar zeker niet zo luid als je daarop op hoort.
Ja, heb hier ook 750GB versies liggen, die maken ook zo'n spinup geluid
Dat is ook volkomen normaal, zit enkel met die grote TIKKEN die die doet in het begin

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb ook zo'n soort ervaring met de green schijven van Samsung.Ik heb zelf 3 schijven van 1,5TB.En bij alle 3 hoor je bij het opspinnen,een aantal seconden lang zoekgeluiden,wat je zou kunnen omschrijven als ratelen,tikken.Dit komt idd. regelmatig terug wanneer je de schijf gebruikt voor schrijf of lees opdrachten.

Ik heb echter nog een ander vreemd probleem.Bij mij gaan de schijven ook in een soort idle stand wanneer ze niet worden gebruikt.Echter bij bv. software updates,waarbij een restart is vereist,krijg ik dan bij de AHCI check steevast smart errors van de schijven die op dat moment in idle draaien.En de PC stopt met booten.Alleen een reset of volledige shutdown kan de PC dan weer laten doorstarten.
Wanneer ik een reboot doe,terwijl de schijven op toeren zijn,dan is er geen enkel probleem.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Volgens mij kan het geen kwaad.. ik heb namelijk dezelfde symptomen met een enkele 1.5TB van Samsung.

Het klinkt wel ongezond maar het lijkt erop dat het normaal is :s
Pagina: 1