Toon posts:

Time Capsule problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds juni 2008 in het bezit van een (nieuwe) Time Capsule (1TB). Vorig weekend (16 oktober 2009) is hij er mee gestopt, buiten de garantietermijn dus van 1 jaar. Vermoedelijk is de voeding kapot gegaan. Hij was helemaal dood, ook de ethernetverbinding en de router werkte niet meer.

Ik heb bij een Apple service center gevraagd of dat vaker voorkwam en wat te doen en ze konden me niet helpen en gaven aan dat ze het probleem niet kenden. Reparatie was ook geen optie, mijn data terug halen ook niet. Kort samengevat: een dramatische service en buitengewoon arrogant. Ze gaven aan nog nooit zo'n apparaat uit elkaar gehaald te hebben en dat ook niet te mogen doen van Apple.
Van een kwaliteitsmerk als Apple mag je toch iets meer verwachten, nietwaar????

Toen maar gaan zoeken op het Internet en aardige sites tegengekomen. Overigens geen Nederlandse site kunnen vinden van Apple waar je kunt klagen over de veel te korte levensduur van de TC

http://timecapsuledead.org/
Hier kun je je "overleden" Time Capsule inschrijven. Volgens die site gaan Time Capsules gemiddeld zo'n 17 maanden mee.... Dus wees gewaarschuwd!

http://www.omninerd.com/a...With_Internal_Drive_Error
Via aanwijzingen op deze site heb ik de harde schijf verwijderd en geplaatst in een - nieuw aangeschafte - SATA HD Doking Station (35 euro). De harde schijf werkte nog prima en gelukkig m'n data niet kwijt.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:26:
Ik ben sinds juni 2008 in het bezit van een (nieuwe) Time Capsule (1TB). Vorig weekend (16 oktober 2009) is hij er mee gestopt, buiten de garantietermijn dus van 1 jaar. Vermoedelijk is de voeding kapot gegaan. Hij was helemaal dood, ook de ethernetverbinding en de router werkte niet meer.

Ik heb bij een Apple service center gevraagd of dat vaker voorkwam en wat te doen en ze konden me niet helpen en gaven aan dat ze het probleem niet kenden. Reparatie was ook geen optie, mijn data terug halen ook niet. Kort samengevat: een dramatische service en buitengewoon arrogant. Ze gaven aan nog nooit zo'n apparaat uit elkaar gehaald te hebben en dat ook niet te mogen doen van Apple.

Toen maar gaan zoeken op het Internet en aardige sites tegengekomen. Overigens geen Nederlandse site kunnen vinden van Apple waar je kunt klagen over de veel te korte levensduur van de TC

Hier kun je je "overleden" Time Capsule inschrijven. Volgens die site gaan Time Capsules gemiddeld zo'n 17 maanden mee.... Dus wees gewaarschuwd!

Via aanwijzingen op deze site heb ik de harde schijf verwijderd en geplaatst in een - nieuw aangeschafte - SATA HD Doking Station (35 euro). De harde schijf werkte nog prima en gelukkig m'n data niet kwijt.

Klinkt allemaal erg negatief van je, heb je Apple zelf wel eens gebeld en je probleem voorgelegd? :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:03
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:26:

Je mag er vanuit gaan dat je router langer meegaat dan 1.5 jaar, die 1 jaar garantie is dan ook BS. Sowieso heb je volgens de Europese richtlijnen al minimaal 2 jaar garantie, en die richtlijn heeft NL overgenomen in een wet over de verwachte levensduur (met een minimum van 2 jaar als ik me niet vergis).

Je had dit dus nooit moeten accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:01
Gelukkig heb je al je data nog! Anders was het erg zuur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Hierin verschillen wij toch in mening. Apple is voor mij geen kwaliteitsmerk maar meer een "image-merk". Ik bedoel, zowel de eerdere varianten van de iPod en iPhone waren van belabberde kwaliteit. Overigens heeft dit weinig te maken met het vroegtijdig overlijden van jouw time capsule, dat mag bij geen 1 merk voorkomen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

ook ik had problemen met mijn TimeCapsule, compleet dood. Bleek voeding intern te zijn. En dat uiteraard buiten garantie. Zoekend naar een oplossing, deze gevonden:
http://www.cardservices.nl/timecapsule-problemen/

Snel gefixed door deze jongens. En veel goedkoper dan een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Ik heb afgelopen week een time capsule met een defecte voeding gerepareerd.
Dus mocht ik iemand hier mee kunnen helpen, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Een van mijn Time Capsuls ging in september kapot (18 maanden), het bekende verhaal. Toen wilde ze deze niet onder garantie vervangen/repareren. Toen heb ik me beroepen op comsumentenrecht en deze bij een service provider gebracht.

Daar rare reden van defect gehoord (zwaar magnetisch veld). Na diverse telefoontjes en mailtjes kreeg ik in december een e-mail waarin verteld werd dat ze hem nooit hadden open gemaakt (mocht niet van Apple). Dus mocht je hem laten nakijken op advies van Apple, geloof niet als ze zeggen dat het geen fabrikatie fout is!

Vorige heb heb ik weer met Apple gebeld en toen werd mij verteld dat "mijn serienummer" een "uitzondering is" en dat deze onder een reeks serienummers valt waar een fabrikagefout in zit. Er wordt nu dus wel toegegeven dat er een fabrikagefout in zit.

Ik heb een nieuw exemplaar gekregen (nieuwe versie), dus geen oude gerepareerde.

Advies: blijf bellen/mailen en beroep je op comsumentenrecht. Vooral niet stoppen met bellen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 14:02

Tys

Vergeet ook niet dat de Timecapsule onder de garantie valt als je AppleCare hebt op je iMac / Macbook.
Daarmee heb je toch altijd net dat beetje extra zekerheid, hoewel standaard 1 jaar wel erg weinig is ..

Let op: Er wordt nergens bijgehouden dat je een Timecapsule binnen je AppleCare hebt zitten, dit moet je dus zelf aangeven anders gaat men uit van 1 jaar garantie!

Meer informatie

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste TC (eerste model, 1TB) doet het sinds gisteren ook niet meer. Ik heb Apple Support gebeld, en zonder morren kwamen ze zelf al met "hij valt buiten garantie, maar u komt wel in aanmerking voor een vervangend exemplaar". Ik zie dat al een beetje als halve schuldbekentenis, maar soit. Vanavond naar m'n lokale Appleboer met een casenummer, en ik krijg een ander exemplaar mee.

Valt me toch tegen dat de hitte-afvoer zo slecht geregeld is in de TC... Nieuwere TC's hebben welliswaar een harddisk die minder warm wordt, maar de voeding is hetzelfde, en de condensatoren zijn de zwakke schakel.

Ik denk dat ze zagen dat ik AppleCare op m'n MacBook had, maar ik vind het dubieus dat AppleCare nodig zou moeten zijn hiervoor. Als je een TC voor je Windows-bak koopt, kun je dus geen AppleCare afsluiten voor je TC.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 11:44 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 19:43
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:11:
ook ik had problemen met mijn TimeCapsule, compleet dood. Bleek voeding intern te zijn. En dat uiteraard buiten garantie. Zoekend naar een oplossing, deze gevonden:
http://www.cardservices.nl/timecapsule-problemen/

Snel gefixed door deze jongens. En veel goedkoper dan een nieuwe :P
Iemand die de reparatie uit heeft laten voeren bij Card en mij kan vertellen wat ze ongeveer kwijt waren? Ik kan in de buurt een nieuwe voeding ophalen, maar bij de persoon die hem kocht had het geen resultaat, dus ik vind het een beetje zonde als ik 25 euro ga besteden om erachter te komen dat hij niet werkt bijvoorbeeld. Ik kan natuurlijk thuis alles al uit elkaar halen en hem simpel testen. Werkt hij dan ook voor mij niet dan ga ik hem ook niet kopen :)
Pagina: 1