Beste mensen,
ik ben hier bij super-gabber (tweakers member), en die heeft net een nieuwe computer, deze is samengesteld uit de volgende onderdelen (samen zelf in elkaar gezet):
MSI MB MSI ATX S1156 / Intel / P55 / 4xDDR3@1333 (max 16gb) (MSI P55-GD)
Samsung spinpoint F3 1TB HDD + 2 Western Digital 160GB (die twee zijn ouder)
750w Corsair voeding
Intel Core i7-860 processor
2×2GB DDR3 XMS3 Corsair geheugen
+ een oude video kaart (ATI) preciese model weet hij niet.
Nu is het probleem het volgende:
Hij probeerde gister Windows XP te installeren, wat niet wou werken. Elke keer liep hij vast bij het installeren op ±20%.
Vandaag kwam ik langs om windows 7 maar even te installeren, maar ook deze stopt er op een gegeven moment mee. Hij start met windows installer files laden, en geeft (de ene keer wel de andere keer niet) aan dat hij "windows gaat starten". Alleen hier loopt hij vast. Soms zelfs al op het laden van de files.
Het rare is dat het lampje van de CD/DVD speler / lader stopt met knipperen.
Ik heb alles er nog een keertje opnieuw ingezet, maar het lijkt er op dat er nog steeds iets mis is.
Ook hebben we al de oude harde schijven er even uit gehaald, en toen geporobeerd. Maar hiermee kwamen we op de zelfde resultaten.
Ook hebben we 2 verschillende soorten windows 7 geprobeerd; 1tje is 7 Ultimate x86, en de andere is 7 Ultimate x64.
Wat is nou het probleem, en hoe kunnen we dit oplossen?
ik ben hier bij super-gabber (tweakers member), en die heeft net een nieuwe computer, deze is samengesteld uit de volgende onderdelen (samen zelf in elkaar gezet):
MSI MB MSI ATX S1156 / Intel / P55 / 4xDDR3@1333 (max 16gb) (MSI P55-GD)
Samsung spinpoint F3 1TB HDD + 2 Western Digital 160GB (die twee zijn ouder)
750w Corsair voeding
Intel Core i7-860 processor
2×2GB DDR3 XMS3 Corsair geheugen
+ een oude video kaart (ATI) preciese model weet hij niet.
Nu is het probleem het volgende:
Hij probeerde gister Windows XP te installeren, wat niet wou werken. Elke keer liep hij vast bij het installeren op ±20%.
Vandaag kwam ik langs om windows 7 maar even te installeren, maar ook deze stopt er op een gegeven moment mee. Hij start met windows installer files laden, en geeft (de ene keer wel de andere keer niet) aan dat hij "windows gaat starten". Alleen hier loopt hij vast. Soms zelfs al op het laden van de files.
Het rare is dat het lampje van de CD/DVD speler / lader stopt met knipperen.
Ik heb alles er nog een keertje opnieuw ingezet, maar het lijkt er op dat er nog steeds iets mis is.
Ook hebben we al de oude harde schijven er even uit gehaald, en toen geporobeerd. Maar hiermee kwamen we op de zelfde resultaten.
Ook hebben we 2 verschillende soorten windows 7 geprobeerd; 1tje is 7 Ultimate x86, en de andere is 7 Ultimate x64.
Wat is nou het probleem, en hoe kunnen we dit oplossen?