Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2k3] Smart quotes in template veranderen van font

Pagina: 1
Acties:

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38
Ik gebruik op mijn werk bepaalde templates voor rapporten, besprekingsverslagen, enz. In die templates zit blijkbaar een bugje: als ik een aanhalingsteken (enkel of dubbel) gebruik, dan verandert Word het font van het template font (Palatino Linotype) naar Times als hij de autocorrect naar smart quotes toepast. Vervelend bijeffect is dat er daarbij heel veel witruimte voor de aanhalingstekens-openen en na de aanhalingstekens sluiten 8)7 komt te staan. Als ik het font van de quote dan terugzet naar Palatino, ziet het er weer netjes uit.

Om een idee van het effect te geven:
code:
1
2
Dit is hoe    'een quote'    er uit komt te zien
En dit is 'wat ik' wil zien

Nu kan ik de autocorrect uitzetten en het probleem vergeten, maar ik wil graag de template aanpassen om het probleem echt te verhelpen. Iemand enig idee hoe ik dat zou kunnen doen? Waar bepaalt Word dat die smart quotes in Times moeten staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 04-11-2009 13:56 . Reden: waarom zou ik nou accolades typen als ik aanhalingstekens bedoel? ]

Zo scherp als een voetbal!

• Reptile209
* bump *

• Reptile209
* bumperdebump *
Niemand?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En je hebt het hele opmaakprofiel al bekeken? Het lijkt me -aangezien je zegt dat het in een aantal templates is- dat het in het opmaakprofiel zou moeten zitten.

offtopic:
Een 'accolade' is { of }, je bedoelt waarschijnlijk aanhalingstekens

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Reptile209
Dank je wel voor het opmerken van de stomste (gekste?) typfout ever... OP aangepast.

Vreemd genoeg krijg ik het probleem niet meer gereproduceerd. Ik heb vorige week de autocorrect uitgezet om toch het probleem maar te omzeilen. Nu zet ik 'm weer aan om te zien waar in het opmaakprofiel het zou kunnen zitten, blijkt het hele probleem weg te zijn...

* Reptile209 snapt er geen hout van, maar heeft weer smart quotes in het juiste font... :)