Hoihoi
Ik heb een ext3 fs waar ik een fsck op heb gedaan na een raid recovery.
Hier kan ik redelijk wat sql files op terugvinden, maar ze lijken allemaal raar genoeg stuk te zijn...
Dit soort problemen.
het gaat hier om een gewone phpbb3 database trouwens.
Nu wil ik gaan debuggen waar het aan ligt (het zijn 20k posts die geladen worden op die regel
), en ik wil eigenlijk de sql file uit laten vouwen, zodat ik dezelfde regelindeling krijg als de daemon.
Als ik namelijk de --force optie gebruik:
Dan zien we hier dat de daemon de regels kennelijk expandt per row (ofzo?). Kan ik dat ook in mijn db dump handig doen?
Dat zou me enorm helpen met recoveren.
Ik heb een ext3 fs waar ik een fsck op heb gedaan na een raid recovery.
Hier kan ik redelijk wat sql files op terugvinden, maar ze lijken allemaal raar genoeg stuk te zijn...
code:
1
2
3
| boudewijn@sql-intern:~$ mysql -u root -p db< file.sql Enter password: ERROR 1136 (21S01) at line 994: Column count doesn't match value count at row 586 |
Dit soort problemen.
het gaat hier om een gewone phpbb3 database trouwens.
Nu wil ik gaan debuggen waar het aan ligt (het zijn 20k posts die geladen worden op die regel
Als ik namelijk de --force optie gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| boudewijn@sql-intern:~$ mysql --force -u root -p db< file.sql Enter password: ERROR 1136 (21S01) at line 994: Column count doesn't match value count at row 586 ERROR 1136 (21S01) at line 543173: Column count doesn't match value count at row 751 ERROR 1136 (21S01) at line 1085352: Column count doesn't match value count at row 802 ERROR 1136 (21S01) at line 1627531: Column count doesn't match value count at row 300 PAGER set to stdout ERROR 1064 (42000) at line 2186094: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ja dat is het <! cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat clflush dts acpi mmx fxsr ' at line 1 ERROR 1064 (42000) at line 3303220: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Dank voor de hulp en meedenken, veel plezier/success met wat je nu gaat doen.','' at line 1 ERROR 1064 (42000) at line 3303220: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'whyscream"' at line 1 ERROR 1064 (42000) at line 3303220: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ':3l2adhof]Volgens mij had ik een start tijdstip in eerste instantie gemist. Ik b' at line 1 |
Dan zien we hier dat de daemon de regels kennelijk expandt per row (ofzo?). Kan ik dat ook in mijn db dump handig doen?
Dat zou me enorm helpen met recoveren.
offtopic:
Over de titel: er zitten wat fouten in de DB en ik gok dat ik zo ook nog even wil kijken of ik die slim kan laten fixen, want dit is nml niet de enige DB die zo vernaggeld is.
Over de titel: er zitten wat fouten in de DB en ik gok dat ik zo ook nog even wil kijken of ik die slim kan laten fixen, want dit is nml niet de enige DB die zo vernaggeld is.
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 22-10-2009 17:05 ]