Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MIsschien een hele domme vraag, maar ik heb moeten formatteren na een pc crash, en nu heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd.

Ik heb echter geen verbinding met internet meer en ik zou mijn god niet weten hoe ik ookalewer verbinding maak.

Ik heb Telfort ADSL via een modem gewoon

kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik precies moet doen? Ik heb echt snel internet nodig op die pc .

Misschien moederbord drivers downloaden?

Ik heb een ASUS P5N-E SLIACPI Bios Revision 0901 moederbord..maar de asus site opent niet bij mij..iemand toevallig een link die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Hoe kom je dan op tweakers terecht?? 8)7

Configuratiescherm -> Netwerk(verbindingen) -> netwerk verbinding selecteren -> eigenschappen

Daar eens kijken naar DNS / IP / Gateway settingsd (of alles op dhcp)
Ik moet het toch vragen: Je modem, staat aan? Je router/switch staat aan? Je kabels zitten goed ingeplugd?

Tutorial: Netwerkverbinding maken:

[ Voor 46% gewijzigd door TheMe op 22-10-2009 16:37 . Reden: toevoegingen ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheMe schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:31:
Hoe kom je dan op tweakers terecht?? 8)7

Configuratiescherm -> Netwerk(verbindingen) -> netwerk verbinding selecteren -> eigenschappen

Daar eens kijken naar DNS / IP / Gateway settingsd (of alles op dhcp)
Ik moet het toch vragen: Je modem, staat aan? Je router/switch staat aan? Je kabels zitten goed ingeplugd?
Via mijn htc hero;)

Alle kabels e.d. zitten er gewoon op hoor. Ben alleen teruggegaan van windows 7 naar windows XP omdat een aantall belagnrijke programma's niet werkte met windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Tja. Kan echt heel veel zijn,
Maar eerst maar eens je netwerkkaart nakijken of de drivers geinstalleerd zijn, (staat geen uitroepteken in systeembeer). Anders installeren (via de bijgeleverde installatie CD van je moederbord is het makkelijkst.

je kan ook kijken van een ipconfig commando in een dosprompt voor reactie geeft.

Verder zou je nog installatie software van telfort moeten installeren (als zij dat hebben, dat weet ik niet) Maar zij hebben vast wel een handleiding.

Als de netwerkkaart goed is geinstalleerd moet je inderdaad kijken of hij een goed IP nummer krijgt van je modem. Maar hoe dit precies bij jouw modem geregeld is weet ik niet. Meestal krijgt hij automatisch de juiste instellingen.

ps: @TheMe waarschijnlijk zit ie op een andere pc (bij de buren) om op internet te komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.