Toon posts:

Exchange 2003 overstappen naar NOD32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medegoeroe :)

Bij ons in het bedrijf hebben we diverse servers, uiteraard een mailserver met Exchange 2003. Hier zit momenteel eTrust op maar dit is niet goed genoeg meer. Afgezien van het feit dat de licensie is verlopen en hij door CAssociates niet meer wordt ondersteund, willen we overstappen naar NOD32.

Mijn vraag is echter, zijn er mensen die ervaring hebben met het uitrollen van NOD32, voor zowel Exchange 2003 server als voor een 150 desktops/laptops. Er zit een standaard MSI bij om uit te rollen voor clients, maar daar zit NIET een config file bij die geedit is. We hebben zelf een configfile aangepast maar deze moet wel ook uitgerold kunnen worden...

Iemand tips of ideeen?

Dank!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

aparte msi laten maken via packaging bedrijf? Scriptje bakken waarin je custom instellingen toepast?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:36:
aparte msi laten maken via packaging bedrijf? Scriptje bakken waarin je custom instellingen toepast?
Een andere optie is misschien een centrale config file op de server... is dit ook mogelijk?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:49
Niet zo'n probleem.

Voor de werkstations (aangenomen dat het een windows omgeving is) eerst de MSI pushen via active directory, daarna de config file pushen in het login script. Exchange server even met het handje doen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Simpel gezegd; is er een mogelijkheid - ik neem aan dat die er moet zijn, dat je centraal via de server automatisch een nieuwe configfile naar alle users kunt sturen of dat er centraal 1 config file gezet kan worden waar alle clients naar kijken en verwijzen?

Verwijderd

Topicstarter
KnoxNL schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:58:
Niet zo'n probleem.

Voor de werkstations (aangenomen dat het een windows omgeving is) eerst de MSI pushen via active directory, daarna de config file pushen in het login script. Exchange server even met het handje doen en klaar.
In welk login script?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

voor werkstation uitrol kan je gewoon de tool van ESET zelf gebruiken de management console dus. Deze pushed gewoon de client voor geprept enwel naar het werkstation. Voor Exchange 2003 dien je de exchange nod32 te downloaden. hier moet ook een apparte file in geladen worden voordat deze aktief wordt. Hierin staat waarschijnlijk het aantal mailboxen wat beschermd wordt.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:49
Tsjah ook gewoon een stomme reactie van mij natuurlijk achteraf gezien. Ik heb ervaring met McAfee en Sophos en die maken ook gebruik van een management console/tool. Is ook nodig om de definities centraal te managen, ook al kun je gewoon alle clients individueel naar het web laten gaan.

Stom stom stom....
Pagina: 1