Toon posts:

Maximaal haalbaar PII 300

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is maximaal haalbaar met een p II 300, welke voltage moet worden gebruikt, Mhz en welke multiplier factor

Verwijderd

Een PII valt niet te overclocken want er zit een multiplier lock op..... Je kunt wel een of ander pinnetje op je proc afplakken zodat het wel kan maar ik weet niet welke. Hij moet sowieso wel 400 Mhz kunnen halen ALS ie het doet maar ik zou niet te veel met het voltage gaan rotzooien met een Intel procje, daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Verwijderd

Een PII is inderdaad niet goed over te klokken, doordat de multiplier gelockt is.
Je kunt de FSB wel verhogen naar bv. 112Mhz.
Hij zal dan op 3*112=336Mhz rennen.
Mischien kan ie ook wel op 124Mhz.(goed koelen), dan rent ie op 372Mhz.

Verwijderd

FF een klein balletje opgooien. Ik heb zelf een P2-333 (dus slechts een klein stapje sneller) die al weken heerlijk loopt op 4,5 * 100 dus 450 MHz.

Als je je P2 op wilt klokken moet je eerst eens proberen welke multipliers je kunt gebruiken (mocht je een abit mobo hebben, gebruik dan ook die speed selector hi/low setting). Verder ben je afhankelijk van de fsb's die je mobo je biedt.

Mocht je pc straxx net een klein extra duwtje in de rug nodig hebben om stabiel te booten/draaien, dan moet je pas je core-spanning op gaan schroeven.

Maarruh als je weten hoe ver je kunt gaan, dan zul je moeten gaan experimenteren !!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
1. Een P2 333 loopt op 66 Mhz FSB, dus je zou tussen 66 en 100 Mhz FSB kunnen proberen.
2. Multiplier is misschien te veranderen. Alleen als ie van voor een bepaalde datum is. Kijk hier voot meer info: http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000260.html