Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ACC 2K3] Zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Goedemiddag Tweakers.

Ik heb een probleem met Access 2003. Deze is namelijk erg traag.

Ik heb uiteraard gegoogled en hier gezocht, maar alle problemen die ik vond waren netwerk gerelateerde problemen met een gesplitste db. Het enige wat ik specifiek hier op kon vinden was voor Excel icm Apple, en het verwijderen van een plist bestand.

Access is echter traag in het algemeen, zowel ade/adp bestanden met een ms sql server 2005 backend als al dan niet gesplitste mdb/mde bestanden. Ik draai alles lokaal, dus het betreft hier geen netwerk vertaging oid. Ook is het geen code gerelateerd probleem, omdat dit ook in ontwerpweergave voordoet zonder dat ik ook maar een regel code heb gedraaid, zelfs het database venster is traag.

Als voorbeeld: Ik open rptJournaalpostenDezeMaand in ontwerpweergave, hetgeen al zo'n minuut in beslag neemt, klik op een tekstvak, duurt 30 sec voor deze geselecteerd is en ik deze kan gaan slepen naar een andere locatie. Het duurt vervolgens 2 minuten voor deze ongeveer een cm is verplaatst.

Als ik de prestaties bekijk van mn laptop ziet dit er allemaal heel netjes uit. Mn CPU komt niet boven de 14% uit.

Ik heb geprobeerd:

- Herinstallatie van office, inclusief een complete deïnstallatie. Dit heeft het probleem voor 2 dagen opgelost. Is nu dus terug gekomen.
- Checken op updates. Geen beschikbaar.
- Updates terugdraaien die zijn uitgevoerd rond de tijd dat het probleem is ontstaan.
- Systeemherstel
- Virusscanner (AVG) uit gezet en daarna ook nog een keer verwijderd
- Een willekeuring MDB bestand decompilen, compilen en daarna comprimeren en herstellen.
- Een nieuwe, lege database maken en een formulier in elkaar proberen te zetten.

Overige symptomen:

- Alles is traag in Access. Querybuilder, tabelontwerp, tabel openen, formulier normaal openen, etc.
- Andere onderdelen van Office doen het perfect. Geen enkele vertraging te vinden, ook niet als ik er zelf een beetje VBA onder gooi.

Als een van jullie me op weg zou kunnen helpen met het vinden van de oorzaak van dit probleem waardeer ik dat erg :)

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Update (en kleine schop)

Het probleem is aanzienlijk verminderd door in msconfig Java update service en #id_string1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour service) Van Apple uit te zetten. Het is nu nog steeds traag, maar het is nu werkbaar. Welke van de twee snoodaards het verschil maakt weet ik niet, omdat het probleem blijft bestaan met maar 1 van beide uitgeschakeld. Bovendien vind ik het vreemd dat dit helpt :?

Verwijderd

beetje late reactie kijk eens of je een van volgende hebt:

- drive mappings die niet beschikbaar zijn (bvb externe hd) --> ff unmappen of ervoor zorgen dat drive beschikbaar is
- een default printer die niet bereikbaar is --> ff op bvb een pdf printer zetten.

heb met beide al problemen gehad nt verleden