Toon posts:

problemen bij het herformateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het herformateren van een ACER aspire 5536 heb ik volgend probleem.

Hij stond in Vista. Ik heb op verschillende wijzen (role-out dvd, gewone cd en opstartcd) getracht te herformateren en er een windows Xp professional op te zetten. Als hij uiteindelijk start met het installeren van Xp valt op gegeven moment de pc uit. Vanaf dan blijft hij voortdurend opnieuw opstarten.

Wat gedaan??

Alvast bedankt,
Stijn

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12 03:04
Heel waarschijnlijk herkend de standaard installatie van XP de hardeschijf niet vanwege sata, die driver zit niet standaard in XP, dat kan je op 2 manieren oplossen:

1. In de bios de sata instellen op IDE compatible (kan niet met alle systemen)

2. De juiste satadriver op een usb of floppy zetten en tijdens het begin van de installatie van XP op F6 drukken zodat je een third party driver kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Juiste Sata driver?? --> Is dit gelinkt aan de acer of aan xp. Ik veronderstel Acer

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat er wat is met de boot van de IDE.

Wanneer ik een opstartcd gebruik zie ik onder apparaatbeheer bij hardware vraagtekens staan met alles wat met IDE te maken heeft.

Ik merk ook dat de installatie steeds afspringt wanneer de pc heropgestart moet worden. Hier blijft hij dan hangen en begint steeds wederom.

Als ik dus gewoon start via f12 boot from disc loopt alles goed tot de heropstart en dan is weer alles om zeep.

Hoe krijg ik eventueel de nodige drivers op de laptop?? USB regaeert niet via de opstartcd

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk jij als je m'n laatste aanvulling bekijkt. Ik draaide hem ook open doch hij was kraaknet

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Misschien een idee om Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif te gebruiken? Die is er niet voor niets namelijk...

Maar heb je al gekeken of je drive modus in IDE of Legacy te zetten is in de BIOS? En zou je ook specifiek kunnen zijn? Wat voor opstart cd is dat? Probeer gewoon een normale Windows XP cd te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST

MBR stond op vista en deze kwam in conflict met de XP

Heb fix MBR en daarna Fixboot gedaan en het probleem was van de baan
Pagina: 1