Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OFF] kan geen word 2000-documenten meer openen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

gisteren een nieuwe PC gaan installeren in netwerkje (zonder server) met o.a. office 2007.
Dus gewoon werkgroep en gedeelde mappen.
Er stat al nog een andere pc met office 2007, de rest is nog office 2000.

Nu is het zo dat blijkbaar sinds enkele dagen vanop de bestaande office 2007 pc geen word-documenten meer kunnen geopend worden via het netwerk van de office 2000 pc.

Ik heb het getest met de nieuwe pc (ook office 2007) en zelfde fenomeen...

Wat gebeurt er:

als je vanuit verkenner of mijn netwerklocaties dubbel klikt op een word 2000-document opent word 2007 wel maar het bestand komt niet tevoorschijn...
Als je het document versleept naar het bureaublad (lokaal) lukt het wel
Als je vanuit word zoekt naar "word-documenten" toont deze niets! Alleen bij "alle bestanden" staan ze er wel bij maar kan ze ook niet openen. :?

Nog iemand met dit probleem of heeft er iemand een oplossing?

Heb al zitten zoeken in google maar kom alleen uit op links voor een word 2007 document te openen in een eerder versie...

Thx.

Simke

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Simke schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:06:
Als je vanuit word zoekt naar "word-documenten" toont deze niets! Alleen bij "alle bestanden" staan ze er wel bij maar kan ze ook niet openen. :?
Want dan krijg je?

Klinkt eigenlijk meer als een Windows-probleem. Is dit Vista en heb je de networkshare in administrator-modus gemount ofzo, en niet onder je normale account?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
pedorus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:32:
[...]

Want dan krijg je?

Klinkt eigenlijk meer als een Windows-probleem. Is dit Vista en heb je de networkshare in administrator-modus gemount ofzo, en niet onder je normale account?
Ik krijg dan geen documenten te zien vanuit Word, alleen als ik "alle bestanden" laat zien staan de word-documenten er tussen.

Het gaat over de gedeelde documenten op een oudere PC met office 2000 (rechten staan goed)
Andere PC's kunnen die wel openen, alleen de 2 PC's met Office 2007 kunnen dit niet (en er staat XP op).

Het rare is dat het wel gewerkt heeft op de PC met Office 2007 die er reeds stond, alleen sinds een paar dagen niet meer en op de nieuwe PC met office 2007 lukt het ook niet...

Kan dit te maken hebben met een of andere update van Office of zo? :?

Simke