Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bewerking van e-mails (Grafisch)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intro:
Bij het bedrijf waar ik werk krijgen we wekelijks een aantal mailshots binnen van grote leveranciers over bijvoorbeeld monitors daarbij zit vaak een hele opmaak (html), een hoop afbeeldingen en prijzen (vaak op de plaatjes, niet als losse tekst). Wij willen deze emails graag kunnen aanpassen zodat wij ons eigen logo erop kunnen zetten en de prijzen kunnen wijzigen en het dan kunnen doorsturen naar ons klantenbestand.

Probleem:
Wij gebruiken momenteel Gold-Mine om mailshots te versturen en dit programma heeft geen mogelijkheden om het mailtje grafisch aan te passen. Om te bereieken wat we willen moeten we nu Photoshop od. gebruiken en de bewerkte afbeelding als attachment verzenden, dit is niet snel en vereist redelijk wat kennis/handigheid met photoshop.

Vraag:
Bestaat er een e-mail programma (al dan niet OS of zelfs webbased) waarmee je de mogelijkheid hebt om gemakkelijk plaatjes aan te passen en de mail dan door te sturen met behoud van de HTML opmaak??

Ik heb zelf gekeken naar de mogelijkheden die Pommo (webbased) biedt, hiermee kan ik balkjes maken en kleuren aangeven, maar daarmee houdt het zo'n beetje op. Pommo maakt het wel mogelijk om een mail correct als HTML opmaak te versturen zodat je niet zoals bij Gold-Mine een attachment hoeft toe te voegen.

Hopelijk heeft er iemand een suggestie voor het probleem waar ik mee zit.

Alvast bedankt!

Raul8711

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Prijzen er mooier dan met Photoshop uit gummen gaat niet werken, imho. Vraag de leverancier gewoon naar de brondocumenten. <== je moet hoe dan ook toestemming hebben om hun (c) te mogen gebruiken ;)

Anders kan je denken aan scripts in photoshop of zelfs iets als imagemagick.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft er niet mooier uit te zien dan wanneer ik het met Photoshop doe, maar het programma moet mij (en vooral collega's die geen photoshop gebruiken) wel de mogelijkheden geven om de images iets te bewerken, een balkje over de prijs heen plakken en er een nieuw prijsje overheen gooien is ook prima. Als het mailtje dan ook maar weer als html verstuurd kan worden en niet in de bijlage hoeft. Met Pommo blijft het lastig om dit te doen, aangezien je een divje moet maken en het lastig is om die precies goed te positioneren, Pommo is daarvoor dus eigenlijk niet geschikt. Zou dit met Outlook bijvoorbeeld ook mogelijk zijn? Of zijn er andere e-mail clients beschikbaar die dit beter kunnen doen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
Gewoon zelf een HTML mail versturen op basis van de aangeleverde afbeeldingen? Gaat vrijwel net zo snel als zomaar doorsturen en aanpassen uiteindelijk,

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de opmaak per email verschilt, de ene keer zijn het twee kolommen met plaatjes en teksten en de volgende keer is het een grote afbeelding met een tekstvlak en die keer erna is het weer anders. Wat ik dus zoek is een programma dat e-mails als html kan versturen en dat een paar editing mogelijkheden biedt, eigenlijk een mix tussen Outlook en (simpele) Photoshop. Ik kan me voorstellen dat zoiets al bestaat maar ik heb geen idee waar het te zoeken.

Het is dus echt van belang dat het snel moet kunnen worden bewerkt en dat het een redelijk simpele handeling is.

Opties die voor mij een oplossing zouden bieden:

- Bewerken in mail client door gebruik van balkjes en tekstvelden (moet het wel allemaal in HTML blijven)
- Bewerken in Photoshop en als bijlage mailen
- Bewerken in Photoshop en als HTML opslaan??
- En natuurlijk het gebruik van het programma Adobe Outlook CS4

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
Gewoon printscreen maken, die bewerken en opnieuw als html mail versturen?
Pagina: 1