Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke windows 7 versie benodigd?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zo velen waarschijnlijk heb ik een XP-pro installatie. Deze heb ik geinstalleerd d.m.v. een upgrade XP-pro versie met als licentie een oude legale windows 95 versie.

Weet iemand of in deze situatie de Windows7 upgrade versie zal werken of dat de volledige versie van windows 7 nodig is (OEM or retail).

Groeten M.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zal gewoon kunnen upgraden naar Win7 Pro of Ultimate (let wel: niet Home).

Door Windows XP te installeren heb je je Windows 95-licentie 'opgegeven'. Datzelfde doe je nu ook met Windows 7: je geeft je Windows XP licentie op en upgradet naar Windows 7.

Los daarvan: volgens mij mag je Win95 niet eens upgraden naar XP, dacht dat dat vanaf Win98 was, maar daar kan ik me in vergissen.

[ Voor 24% gewijzigd door spone op 22-10-2009 11:34 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch, heb het alleen nog nooit zo omschreven gehoord als het opgeven van een oudere licentie. Heb je misschien een bron hiervoor?

Betekent het dan wel dat XP niet meer zal werken. Aangezien Windows 7 een clean install nodig heeft, en ik dit ook wil gaan doen, wilde ik XP voorlopig nog wel als optie hebben (als dual boot) om eventuele compatibiliteits problemen vanuit daar nog proberen op te lossen.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:14:
*knip*

Betekent het dan wel dat XP niet meer zal werken. Aangezien Windows 7 een clean install nodig heeft, en ik dit ook wil gaan doen, wilde ik XP voorlopig nog wel als optie hebben (als dual boot) om eventuele compatibiliteits problemen vanuit daar nog proberen op te lossen.
Over XP, dat hangt er vanaf welke versie van Windows 7 je zou willen gaan gebruiken. Pro, Ultimate en Enterprise hebben een zogenaamde XP mode. Mijn ervaring is dat de XP mode nog veel mooier werkt dan Dual Boot.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt duidelijk niet gezocht, er is namelijk genoeg informatie te vinden.

Dit topic is gesloten.