Ik heb voor mijn vriendin een nieuwe pc samengesteld een tijdje terug. Vanaf het begin al problemen mee gehad.
Ik zal eerst met de specs beginnen,
MSI K9A2 Neo-F (updated bios)
Athlon 64 X2 6000 Boxed
500 Gb Sata Seagate
Thermaltake Soprano tower
Xilence SPS-XP480, 480W ATX voeding
MSI Geforce 9600GT
4Gb DDR2 800 Kingston (2x 2gb)
PC is netjes in elkaar gezet, airflow etc is allemaal in orde.
Als ik Windows vista of windows 7 gebruik, loopt het systeem muurvast zodra de desktop naar voren komt. (klassiek stottergeluid uit de boxen)
Windows XP gaat wel goed.
Het gekke is, hij kan het dagenlang goed doen met gamen en andere zaken, maar soms loopt ie achter elkaar vast bij het gamen of algemeen gebruik in windows. Het is dus willekeurig en ik kan zelf hierdoor niet achterhalen wat de oorzaak kan zijn. (omdat het ook in algemeen gebruik gebeurt)
Ik heb zefl geen onderdelen waarmee ik kan testen en durf ook geen conclusie te maken dat het het geheugen, videokaart of iets anders kan zijn.
Alles zit er splinternieuw in.
Weet een van jullie wat het mogelijk zou kunnen zijn? En hoe ik het het beste kan testen?
Alvast bedankt!
Ik zal eerst met de specs beginnen,
MSI K9A2 Neo-F (updated bios)
Athlon 64 X2 6000 Boxed
500 Gb Sata Seagate
Thermaltake Soprano tower
Xilence SPS-XP480, 480W ATX voeding
MSI Geforce 9600GT
4Gb DDR2 800 Kingston (2x 2gb)
PC is netjes in elkaar gezet, airflow etc is allemaal in orde.
Als ik Windows vista of windows 7 gebruik, loopt het systeem muurvast zodra de desktop naar voren komt. (klassiek stottergeluid uit de boxen)
Windows XP gaat wel goed.
Het gekke is, hij kan het dagenlang goed doen met gamen en andere zaken, maar soms loopt ie achter elkaar vast bij het gamen of algemeen gebruik in windows. Het is dus willekeurig en ik kan zelf hierdoor niet achterhalen wat de oorzaak kan zijn. (omdat het ook in algemeen gebruik gebeurt)
Ik heb zefl geen onderdelen waarmee ik kan testen en durf ook geen conclusie te maken dat het het geheugen, videokaart of iets anders kan zijn.
Alles zit er splinternieuw in.
Weet een van jullie wat het mogelijk zou kunnen zijn? En hoe ik het het beste kan testen?
Alvast bedankt!