Toon posts:

2e videokaart plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Graag zou ik middels de tv-out films kijken op mijn tv. Ik heb een televisie met 2x scartaansluiting en in mijn pc zit een club3D 4830 videokaart met 2x dvi en 1x hdmi geplaatst. De televisie heeft dus alleen analoge aansluitingen en mijn videokaart alleen digitale. Een converter van digitaal naar analoog is erg prijzig. Nu had ik het idee om een tweede videokaart te plaatsen die ik alleen gebruik voor de tv-out, bijv een 4350 met s-video voor €30. Dit is mijns inziens de goedkoopste oplossing. Ik heb namelijk geen zin om er veel geld aan uit te geven. Mijn vraag is echter: Is dit een goed idee? In hoeverre levert een tweede videokaart problemen op tijdens het computeren. Geeft dat veel rompslomp of wordt de pc daar trager van?

Graag jullie reactie, want ik ben een leek op dit gebied. Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Vreemd dat je bij je kaart geen S-Video splitter hebt gekregen! Ik heb een HD4850 middels een http://i15.photobucket.co...09/msi_cable_splitter.jpg direct in de scart van m'n TV kunnen aansluiten.. Denk dat dit sowieso goedkoper / makkelijker / sneller gaat dan een extra videokaart in je PC te stoppen..

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 09:41
Om eventuele problemen met de 2e kaart te voorkomen zou je ook voor een goede tv-kaart kunnen kiezen met een analoge uitgang ;) Heb je ook direct de mogelijkheid om op je pc televisie te kijken, opnames te doen etc. Als je die 2e videokaart verder nergens voor gaat gebruiken (hybrid crossfire bv) dan is een tv-kaart absoluut de betere oplossing. Daarbij moet ik wel zeggen dat een goede tv-kaart kostbaarder is dan een videokaart met een analoge uitgang, zeker als je digitale televisie hebt. (bij ziggo behoudt je overigens ook je analoge signaal)

Sowieso zal je pc niet trager worden van een 2e videokaart mits goed geinstalleerd uiteraard, hij zal er eerder zelfs vlotter van gaan werken. Verder is het wel de oplossing waarbij je de meeste problemen kan verwachten ivm compatibiliteit etc.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je videokaart heeft sowieso DVI-I aanslutingen, dus je hebt wel degelijk twee analoge uitgangen. Probleem is dat je niet zeker weet of de uitgangen ook op de juiste sync kunnen werken om PAL uit te zenden ("analoog" kan van alles en nogwat zijn, VGA is doorgaans best hoge kwaliteit, PAL is zestig jaar oude lage kwaliteit)

Wat vind je op de Club3D pagina over mogelijkheden van exact deze kaart?

Oslik blyat! Oslik!

• MicGlou
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:58:
Vreemd dat je bij je kaart geen S-Video splitter hebt gekregen! Ik heb een HD4850 middels een http://i15.photobucket.co...09/msi_cable_splitter.jpg direct in de scart van m'n TV kunnen aansluiten.. Denk dat dit sowieso goedkoper / makkelijker / sneller gaat dan een extra videokaart in je PC te stoppen..
Heb je voor de s-video splitter niet al een s-video aansluiting nodig? Die splitter is geen converter iig, dat zal anders een duur 'cadeautje' geweest zijn bij de videokaart. Volgens mij was dat nou juist het gebrek, geen echte analoge aansluitingen op de kaart... volgens de vrager 2x dvi en 1x hdmi. Iig ken ik geen splitters die VGA of DVI naar s-video doen... (kan mij vergissen uiteraard, maar kan ook zo snel niets googlen)

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 22-10-2009 11:16 . Reden: toevoeging ]

• MicGlou
dion_b schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:06:
Je videokaart heeft sowieso DVI-I aanslutingen, dus je hebt wel degelijk twee analoge uitgangen. Probleem is dat je niet zeker weet of de uitgangen ook op de juiste sync kunnen werken om PAL uit te zenden ("analoog" kan van alles en nogwat zijn, VGA is doorgaans best hoge kwaliteit, PAL is zestig jaar oude lage kwaliteit)

Wat vind je op de Club3D pagina over mogelijkheden van exact deze kaart?
Daar zat ik ook al aan te denken, maar mijn ervaring is dat je normaal gesproken ook uit een DVI-I aansluiting geen normaal beeld richting je analoge televisie krijgt, dat is meer gericht op het gebruik van een CRT monitor. Meestal als je via VGA/DVI op de televisie aansluit dan vervormd je beeld volledig (ingetrokken zijkanten etc) Vandaar dat ik het niet noemde, grote kans dat je dan niet het gewenste resultaat bereikt.

Zelf ook veel mee gerommeld voordat ik mijn flatscreen tv kocht, een composite of s-video aansluiting die ook zo worden uitgestuurd door de kaart geven stukken beter beeld, iig is de vervorming stukken minder. Uiteindelijk ook wel weer goed te krijgen door te spelen met de instellingen van de televisie, maar toch (ik was er nooit echt happy mee)

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 22-10-2009 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal over hoe het beeld via DVI-I naar S-video/scart tot stand moet komen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Hier de link met de Club-3D site: http://www.club3d.nl/prod...with_id.cfm?product_id=47

Meerdere oplossingen heb ik al overwogen: Een convertor, een dvd-speler met USB-ingang om daarop mijn externe harddisk aan te sluiten, een pc als mediacenter nemen.
De goedkoopste oplossing is mijns inziens dus om een tweede videokaart te plaatsen, maar ik vraag me af in hoeverre dit problemen oplevert en/of mensen hier ervaring mee hebben.

• MicGlou
Dan zou ik als ik jou was eerst eens de zoekfunctie van het forum gaan gebruiken, er is zat te vinden over het hoe en wat mbt gebruik van een 2e videokaart, dat kan men wel uitleggen maar de informatie is vollop aanwezig op het forum.

Tik in de zoekfunctie alleen al eens de term 'tweede videokaart' en zie hoeveel verschillende topics je vind over allerlei problemen, tips en trucs, ga zo maar door ;)

Dit bedoel ik uiteraard niet vervelend, maar er mag toch wel eerst een beetje zelfonderzoek worden verwacht? Er zijn maar weinig mensen die zin hebben om het allemaal voor te kauwen, het is voor de meeste ook maar een hobby... ga dus eerst eens even kijken of je voor jezelf wat dingen duidelijk krijgt, dan kan je veel gerichter vragen stellen en wordt je vanzelf beter geholpen :)

[ Voor 39% gewijzigd door MicGlou op 22-10-2009 15:06 ]

Pagina: 1