Hi,
Ik heb een simpel silverlight formpje, met een listbox en een een textbox.
Als je je selectie wijzigt in je listbox wordt een bepaald property van het geselecteerde item in die listbox in mijn textbox geladen via databinding:
Nu wordt mijn change in mijn textbox NIET doorgevoerd naar mijn selected object (OneWay binding).
Maar als ik op Save duw moeten mijn changes WEL worden doorgevoerd naar het onderliggend object.
Ik zit al een paar uur te zoeken op een manier om dat automatisch te doen, ipv handmatig die value uit die textbox uit te lezen en zo mijn geselecteerd object updaten.
(hier is het maar 1 textbox, maar in de applicatie zijn het +20), niet echt ideaal voor maintainability.
Overal op Google implementeren ze die savebutton als handmatig, alle properties uitlezen en dan updaten in het onderliggend object.
Heeft hier iemand een tip voor, en misschien belangrijker: is het uberhaupt mogelijk op de manier die ik wil?
Ik heb een simpel silverlight formpje, met een listbox en een een textbox.
Als je je selectie wijzigt in je listbox wordt een bepaald property van het geselecteerde item in die listbox in mijn textbox geladen via databinding:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <Grid Margin="8" Grid.Row="1" Name="myGrid" DataContext="{Binding ElementName=myListBox, Path=SelectedItem}"> <Grid.ColumnDefinitions > <ColumnDefinition /> <ColumnDefinition /> </Grid.ColumnDefinitions> <TextBox Margin="8" Text="{Binding Path=Name, Mode=OneWay}" TextWrapping="Wrap" VerticalAlignment="Center"/> <StackPanel Margin="8" Grid.Column="1" Orientation="Vertical" HorizontalAlignment="Center" VerticalAlignment="Center"> <Button Content="Save" HorizontalAlignment="Center" Width="50" Margin="8" Name="buttonSave" Click="buttonSave_Click" /> <Button Content="Cancel" HorizontalAlignment="Center" Width="50" Margin="8" Name="buttonCancel"/> </StackPanel> </Grid> |
Nu wordt mijn change in mijn textbox NIET doorgevoerd naar mijn selected object (OneWay binding).
Maar als ik op Save duw moeten mijn changes WEL worden doorgevoerd naar het onderliggend object.
Ik zit al een paar uur te zoeken op een manier om dat automatisch te doen, ipv handmatig die value uit die textbox uit te lezen en zo mijn geselecteerd object updaten.
(hier is het maar 1 textbox, maar in de applicatie zijn het +20), niet echt ideaal voor maintainability.
Overal op Google implementeren ze die savebutton als handmatig, alle properties uitlezen en dan updaten in het onderliggend object.
Heeft hier iemand een tip voor, en misschien belangrijker: is het uberhaupt mogelijk op de manier die ik wil?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8