Van afstand onmerkbaar op PC meekijken *

Pagina: 1
Acties:
  • 4.944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Topicstarter
Beetje vreemde vraag misschien, althans vond ik toen 'm mij gesteld werd
in de eerste instantie.

Heb een buurvrouw welke graag haar dochter zo nu- en dan wil 'shadowen'
in verband met het feit dat ze vermoedt dat er iets aan 'webcam-zaakjes'
gedaan wordt door iets- of iemand.

Begrijpelijk uiteraard met jonge kinderen om dan niet gewoon het gebruik te
ontnemen maar om dan even af- en toe mee te kijken, zou ik ook doen!

Nu zitten haar beide laptops in hetzelfde netwerk, wil ik op HAAR account
VNC viewer zetten en op die van haar dochter gewoon alleen de VNC client.

Alleen zitten we met het probleem dat mijn buurvrouw niet wil dat dat haar
dochter dan maar ook IETS merkt van het feit dat haar moeder meekijkt. Nu
heb je dan wel een icoontje van VNC en deze verkleurt als iemand meekijkt,
maar dat is nou niet echt iets wat te verbergen valt.

Hebben jullie iets anders? Heb al heel wat dingen geprobeerd, alleen LOGMEIN.com
etc hebben allemaal te kampen (ook weer gewoon begrijpelijk) dat er een venster(tje)
komt als iemand meekijkt.

Help help!..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het icoon van VNC is vrij simpel te verbergen, dat zou het probleem niet zijn.

Het eigelijke probleem is je buurvrouw. Wantrouwen is best, maar waarom zou ze dat absoluut niet willen laten merken? Fijne relatie dan tussen moeder & dochter.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

AzzKickah

06-CENSORED

Gooi TeamViewer eens in Google.
Ik denk dat je daar een heel eind mee komt. Mooi tooltje.
Volledig gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strawberry_1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 22:33
Draadloze cam in de kamer van dochterlief ophangen en zo meekijken?

Maar wat SinergyX zegt: Is geen fijne relatie en als de dochter het ontdekt zal de relatie niet verbeteren. Dit geldt ook als de moeder iets zou ontdekken m.b.t. tot het webcammen.

En praten wil ook nog weleens helpen...

[ Voor 1% gewijzigd door Strawberry_1985 op 22-10-2009 10:12 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 286128 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:00:
Begrijpelijk uiteraard met jonge kinderen om dan niet gewoon het gebruik te ontnemen maar om dan even af- en toe mee te kijken, zou ik ook doen!
Dan moet die moeders dat maar aankondigen. Meewerken aan stiekem bespioneren moet je gewoon niet willen doen, al helemaal niet bij buren :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:24
@SinergyX
Als je vermoed dat er iets met "webcam zaakjes" gebeurt, zal de dochter dat heus ook niet aan haar moeder vertellen hoor. Misschien heeft ze het wel al laten merken en hebben ze erover gepraat en heeft de dochter verteld dat er niets is met Webcam zaakjes.

Tjah, dan kan je haar blind gaan geloven, maar als het gevoel blijft, dan kan je dit doen. Ik vind het geen goede oplossing, maar het is er 1. Mocht er dan wel wat zijn, dan kan de moeder daar ook wat tegen doen. Zolang ze niets weet, zal ze er (mits ze haar "wantrouwen" al wel heeft uitgesproken) niets meer mee kunnen. Misschien is het wel beter.

Dus afhankelijk van de situatie kan dit best en daarvoor is dit topic niet ge-opend.

Hoe verberg je eigenlijk zo'n icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, het ligt nogal moeilijk (er is al bewijs etc), daarom hou ik me er ook niet echt mee bezig (met de ethische kant van dit alles dan). Vind het ook krom dat het zó moet, maar goed ze schijnt al veel gepraat te hebben en het ontnemen van de mogelijkheid tot msn'en gaat ook weer té ver. En met name omdat het waarschijnlijk om een ouder iemand aan de andere kant van het scherm gaat is het even niet anders.

Maar gelijk hebben jullie!

Kijk webcams en shit, daar gaat het niet om. Puur om inderdaad iets van Teamviewer of VNC en de vraag of ik de icoontjes kan hiden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jbdeiman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:15:
@SinergyX
Als je vermoed dat er iets met "webcam zaakjes" gebeurt, zal de dochter dat heus ook niet aan haar moeder vertellen hoor. Misschien heeft ze het wel al laten merken en hebben ze erover gepraat en heeft de dochter verteld dat er niets is met Webcam zaakjes.
Zoveel mensen ken ik niet die direct weten wat VNC eigelijk is, laat staat wat de kleur van het icoontje betekend. VNC3 gaat gewoon via de registry (command), VNC4 is door de makers aangepast dat dit niet meer mogelijk is (feature). Enkel via een 'aangepaste' VNC4 versie kan dit nog.

Maargoed, net zo effectief is het opeens binnenkomen van de kamer, of danwel het icoontje zichtbaar houden, het zichtbaar zijn of niet van een icoon heeft dan weinig inhoud meer. VNC4 (basic dacht ik niet) heeft wel de functie dat de service niet is uit te schakelen, dan weet ze gewoon dat haar moeder dus altijd mee kan kijken, zal mogelijk ook wel werken.

@hieronder, dat werkt ook :)

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2009 10:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 14:29

mendel129

Radioactivator

UltraVNC, de server kan je draaien als service (automatisch opstarten etc). En bij instellingen kan je gewoon kiezen voor "hide systray icon"...

Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/image/naeikaaci.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door mendel129 op 22-10-2009 10:37 ]

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8) Heerlijk, zo'n goede oplossing!!

Thanks mensen!!
Hier ga ik even mee aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Let de volgende keer even op je topictitel; daarnaast is dit niet zo moeilijk zelf uit te zoeken, dus hierbij ook het verzoek in het vervolg even iets meer inzet te tonen :)

Remote software > Van afstand onmerkbaar op PC meekijken *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vraag het liever op Tweakers, scheelt me een hoop kansloos gegoogle.
Zal er voortaan btw op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Fijn, maar dat kansloos gegoogle is iets wat wij nu voor jou doen. Dat gaan we dus niet nog een keer doen hoor. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.